| Akademik Birim: |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
ASLI ERCİYES |
| Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilerin gelişimsel psikoloji alanında geliştirilmiş ve halen kullanımda olan kuramlar hakkındaki bilgi ve anlayış düzeyini derinleştiriken, bu kuramların ampirik çalışmalar ile olan şekilledirici ilişkisini daha yakından incelemesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği: |
Ders içeriği güncel kullanımda olan ve araştırmaları şekillendiren 11 kuramı içerecektir. Her kuram sanı, öneri ve kavramlı açısında değerlendirilecektir. Her kuramın güncel kullanımını örnekleyen araştırmalar tartışılacaktır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Gelişim psikolojisinin kuramları hakkında ileri düzey anlayış geliştirecek.
- 2- Kuramın ampirik çalışmayı ve ampirik çalışmanın kuramı nasıl şekillendirdiği konusunda derinlikli anlayış geliştirecek.
- 3- Kuramları entegre ederek çok disiplinli bir bakış açısı edinme bilinci edinecek.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminer ve öğrenci sunumları |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Teori nedir? Neden teorileri anlamak önemlidir? Gelişimsel paradigmalar nelerdir? |
|
| 2 |
Gelişim teorileri nasıl değerlendirilir? |
|
| 3 |
Freud ve Psikanaliz |
|
| 4 |
Erikson ve Psikososyal Teori |
|
| 5 |
Ainsworth ve Bağlanma |
|
| 6 |
Skinner ve Operant Koşullanma Teorisi |
|
| 7 |
Ara sınav |
|
| 8 |
Bandura’nın Sosyal Bilişsel Teorisi |
|
| 9 |
Vgotksy ve Kültürel Tarihsel Teorisi |
|
| 10 |
Piaget’nin Bilişsel Gelişim Teorisi |
|
| 11 |
Kohlberg’ün Ahlak Gelişimi Teorisi |
|
| 12 |
Neo-Piagetciler |
|
| 13 |
Smith-Thelen Dinamik Sistemler Teorisi |
|
| 14 |
Spelke – Carey Çekirdek Bilgi Yaklaşımı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek