Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplama Kuramı | CE 516 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Öznur YAŞAR DİNER |
Dersi Veren(ler): | Öznur YAŞAR DİNER |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere hesaplama biliminin temellerini ve bilgisayar bilimlerinde kullanıldığı alanları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sonlu otomata, diller. Turing Makinaları. Gödel`in tamamlanamazlık kuramı. Karmaşıklık Teorisi (Zamansal ve uzaysal). Yakınsama Algoritmları. Olasılık Algoritmaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Introduction to the Theory of Computation, Michael Sipser |
Computational Complexity, Christos H. Papadimitriou Approximation Algorithms, Vijay V. Vazirani Computers and Intractability, Micheal R. Garey and David S. Johnson Complexity Theory: A Modern Approach, Sanjeev Arora and Boaz Barak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Sunum | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 14 | 3 | 42 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat): | 190 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |