| Akademik Birim: | 
    Bilgisayar Mühendisliği Bölümü | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Çizgeler ve algoritma analizi ile ilgili temel kavramlar | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Doktora | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        Öznur YAŞAR DİNER             | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Öznur YAŞAR DİNER		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders bir çizge probleminin çözümü için algoritma geliştirebilme, çizge algoritmalarının zamansal ve alansal karmaşıklığını analiz edebilme kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu derste çizge reprezantasyonları, enlemesine arama, derinlemesine arama, topolojik sıralama, maksimal kapsayıcı ağaçlar, en kısa patikalar, çizge boyamaları problemlerinin çözümü için algoritmalar ve bu algoritmaların karmaşıklıkları incelenmektedir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Çizgelerdeki temel kavramları anlama ve bunları mühendislik problemlerini modellemek için kullanma becerisi.
 - 2- Rastgeleleştirme, dinamik programlama, açgözlü buluşsal yöntemler kullanan çizge algoritmaları tasarlayabilme.
 - 3- Bir çizge algoritmasının çalışma zamanı verimliliğini analiz edebilme.
 - 4- Çizgelerle ilgili problemlerin algoritmik çözümlerini anlama.
 - 5- Ağaç genişliği gibi çizge teorisinin ileri kavramlarını kullanarak algoritma tasarlama ve uygulama becerisi.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap, Grup Çalışması | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
ÖÇ | 
	| 1 | 
    Çizgelerle İlgili Temel Kavramlar. | 
    Gibbons 1.1 | 
        1 | 
    
	| 2 | 
    Algoritma Karmaşıklığana Giriş. Fonksiyonların Büyümesi. | 
    Gibbons 1.2 Cormen et. al. 1, 2, 3 | 
        1, 2, 3 | 
    
	| 3 | 
    Çizgeler için veri yapıları. Komşuluk matrisleri ve komşuluk listeleri. | 
    Gibbons 1.3.1 Cormen et. al. 22.1 | 
        1, 2 | 
    
	| 4 | 
    Sıralama yöntemleri. | 
    Cormen et. al. 6 ve 7 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 5 | 
    Çizge Arama Yöntemleri (Önce Derinlik Araması, Önce Genişlik Araması) | 
    Cormen et. al. 22.2, 22.3 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 6 | 
    Topolojik sıralama. Güçlü bağlantılı bileşenler | 
    Cormen et. al. 22.4, 22.5 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 7 | 
    Minimum kapsayan ağaç. | 
    Cormen et. al. 23.1, 23.2 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 8 | 
    Tek Kaynak En Kısa Yol. | 
    Cormen et. al. 24.1, 24.3 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 9 | 
    Çok Kaynak En Kısa Yol. | 
    Cormen et. al. 25.2, 25.3 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 10 | 
    Minimum ve Maksimum Ağ Akış Problemleri | 
    Cormen et. al. 26.1, 26.2 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 11 | 
    Eşleme | 
    Gibbons 5.1, 5.2 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 12 | 
    Gezgin satıcı problemi. Kombinatoryel Uygulamalar, Çizge Kuramı Problemleri, NP-Tam Problemler. | 
    Cormen et. al. 35.1, 35.2 | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 13 | 
    Ağaç genişliği ve dinamik programlama | 
     | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 14 | 
    Proje sunumları | 
     | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
1.R. Diestel, Graph Theory, Third Edition, Springer-Verlag, Heidelberg, 2000.  
 
2.J.A. McHugh, Algorithmic Graph Theory, Prentice-Hall, 1990.  
 
3.J.A. Bondy, U.S.R. Murty: Graph Theory, Graduate text in mathematics, Springer, 2008.  
 
4.J.L. Gross, J. Yellen: Graph Theory and Its Applications, Second Edition, Chapman & Hall/CRC, 2005. | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
PY12 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek