DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Telsiz Ağlar ve Gezgin Sistemler EE 605 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Yalçın Şadi
Dersin Amacı: Dersi tamamlayan öğrencilerin şu noktalarda yetkinlik sağlaması beklenmektedir:

• Katmanlar arası ağ dizaynının temellerini anlamak ve karakterize etmek
• Kablosuz algılama ve güvenliğin problemlerini ve karşılık gelen çözümlerini karakterize etmek ve uygulamak
• Yeni gelişen kablosuz ve mobil teknolojilere ve paradigmalara hakim olmak ve analiz etmek
Dersin İçeriği: Dersin amacı, kablosuz ağ dizaynının ve kablosuz ağlarda gezginliğin temellerini tanıtmaktır. Ders konuları, katmanlar arası ağ dizaynı, kablosuz algılama ve güvenliğin temelleri, Nesnelerin İnterneti ve milimetre dalga boyu sistemler, yazılım tanımlı radyo, 5G hücresel sistemler, görünür ışıklı iletişim gibi yeni gelişen teknolojileri içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    1) Fundamentals of Wireless Communications, by D. Tse and P. Viswanath.
    2) Computer Networking: A Top-Down Approach Featuring the Internet, by J. F. Kurose and D. W. Ross.
    3) OFDM Wireless LANs, by J. Terry and J. H. Sams.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım - -
    Laboratuvar - -
    Uygulama - -
    Arazi Çalışması - -
    Proje - -
    Ödev - -
    Sunum/Jüri - -
    Derse Özgü Staj - -
    Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
    Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
    Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
    Final Sınavı - -
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12