DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilişsel Gelişim PSY 407 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: BERNA ARSLAN UZUNDAĞ
Dersin Amacı: Çocuklar nasıl düşünür ? Başkalarının zihinlerini anlar mı? Duygu ve davranışlarını nasıl kontrol ederler? Bu derste bu ve buna benzer soruları cevaplandıracağız. Bilişsel gelişim alanındaki hem klasik hem de güncel çalışma bulgularını öğrenecek ve bebeklik ve erken çocukluk dönemine odaklanacağız. Ana kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi edinerek bilimsel çalışmaları eleştirel bir şekilde değerlendirmeyi öğreneceğiz.
Dersin İçeriği: Bu derste, bilişsel gelişimin ana alanlarındaki gelişimsel değişim bebeklik ve çocukluk dönemine odaklanarak işlenecektir. Bilişsel gelişime dair ana kuramlar incelendikten sonra, bilişin ana alanlarının (örn. dil, bellek, zihin kuramı) gelişimine odaklanılacaktır. Bilişsel gelişime etki eden sosyal ve çevresel unsurlar ve bu etkinin eğitim ve toplum açısından önemi tartışılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilişsel gelişimdeki ana kuram ve temel kavramları anlama
  • 2- Bilişsel gelişimde önemli ve güncel görgül bulgular hakkında bilgi sahibi olma
  • 3- Bilişsel gelişim makalelerini eleştirel bir gözle değerlendirebilme
  • 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 5- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, ödevler, tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction
2 Theories of cognitive development
3 Learning about the world: Perception and attention
4 Controlling behaviors, thoughts, and emotions: Executive functions
5 Communicating with others: Language & communication
6 Communicating with others: Language & communication
7 MIDTERM
8 Remembering events and learning new skills: Memory
9 Zihin Kuramı: Diğer İnsanların Ne Düşündüğünü Düşünme
10 Thinking about other people’s thoughts: Theory of mind
11 Intelligence
12 Social-environmental factors: Parenting
13 Social-environmental factors: Technology
14 Conducting research in cognitive development


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Children’s Thinking.
Authors: Robert S. Siegler, Martha Wagner Alibali


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 5 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 35
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev5630
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3 2 2                  
OC2   1   3 2   3     1 1 1
OC3       3 2 1 3 1 2      
OC4                        
OC5