Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
BERNA ARSLAN UZUNDAĞ |
Dersin Amacı: |
Çocuklar nasıl düşünür ? Başkalarının zihinlerini anlar mı? Duygu ve davranışlarını nasıl kontrol ederler? Bu derste bu ve buna benzer soruları cevaplandıracağız. Bilişsel gelişim alanındaki hem klasik hem de güncel çalışma bulgularını öğrenecek ve bebeklik ve erken çocukluk dönemine odaklanacağız. Ana kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi edinerek bilimsel çalışmaları eleştirel bir şekilde değerlendirmeyi öğreneceğiz. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, bilişsel gelişimin ana alanlarındaki gelişimsel değişim bebeklik ve çocukluk dönemine odaklanarak işlenecektir. Bilişsel gelişime dair ana kuramlar incelendikten sonra, bilişin ana alanlarının (örn. dil, bellek, zihin kuramı) gelişimine odaklanılacaktır. Bilişsel gelişime etki eden sosyal ve çevresel unsurlar ve bu etkinin eğitim ve toplum açısından önemi tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel gelişimdeki ana kuram ve temel kavramları anlama
- 2- Bilişsel gelişimde önemli ve güncel görgül bulgular hakkında bilgi sahibi olma
- 3- Bilişsel gelişim makalelerini eleştirel bir gözle değerlendirebilme
- 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 5- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, ödevler, tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction |
|
2 |
Theories of cognitive development |
|
3 |
Learning about the world: Perception and attention |
|
4 |
Controlling behaviors, thoughts, and emotions: Executive functions |
|
5 |
Communicating with others: Language & communication |
|
6 |
Communicating with others: Language & communication |
|
7 |
MIDTERM |
|
8 |
Remembering events and learning new skills: Memory |
|
9 |
Zihin Kuramı: Diğer İnsanların Ne Düşündüğünü Düşünme |
|
10 |
Thinking about other people’s thoughts: Theory of mind |
|
11 |
Intelligence |
|
12 |
Social-environmental factors: Parenting |
|
13 |
Social-environmental factors: Technology |
|
14 |
Conducting research in cognitive development |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
1 |
|
3 |
2 |
|
3 |
|
|
1 |
1 |
1 |
OC3 |
|
|
|
3 |
2 |
1 |
3 |
1 |
2 |
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek