Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
ARCH 102 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ilk Mimari Tasarım Stüdyosu, mimari form ve mekan yapım temellerinin araştırıldığı kısa süreli projeler yoluyla öğrencileri mimari tasarım süreciyle tanıştırmayı ve Temel Tasarım stüyolarında kazanılan soyut ve analitik düşünebilme, tasarım sürecini bir araştırma süreci olarak görebilme, bireysel ve grup içerisinde çalışabilme, farklı temsil araçlarını yaratıcı bir biçimde kullanabilme, eleştirel düşünebilme, düşünce ve yaklaşımlarını grafik, yazılı ve sözel olarak ifade edebilme gibi beceri ve yetkinlikleri bir üst seviyeye taşımayı hedefler. Stüdyonun bir diğer temel hedefi ise dönem içinde alınan Mimarlık Tarihi ve Kuramı ve Malzeme ve Yapı Bileşenleri dersleri ile aktif bağlantılar kurarak stüdyo ortamını zenginleştirmek ve öğrencilerin mimari tasarım sürecini çok boyutlu ve farklı bilgi alanlarından beslenerek biçimlenen bir süreç olarak deneyimlemelerini sağlamaktır. Ayrıca stüdyo, dijital modelleme, çizim ve temsil araçlarına yardımcı olmak için teknolojik araçların kullanılması için temel becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Stüdyo, biçimsel kompozisyon, mekansal deneyim, bağlam, işlev, kullanıcı, ölçek, strüktür, malzeme ve konstrüksiyon gibi temel kavramlara odaklanarak mimari form ve mekan yapım temellerinin araştırıldığı kısa süreli, bireysel çalışmaların yanı sıra grup çalışmalarını da destekleyen ve dönem boyunca karmaşıklık derecesi giderek artan projelerden oluşur. Proje konularıyla ilişkili olarak seçilen okuma metinleri, bunların sınıfta tartışılması, geziler, stüdyo öğretim üyelerinin yanı sıra bölüm ve üniversite dışından mimarlar / akademisyenler tarafından yapılan konuşma ve görsel destekli sunumlar da stüdyodaki araştırma ve tasarım sürecini destekler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Karmaşıklık derecesi giderek artan projeler yoluyla üç boyutlu düşünme ve problem çözebilme becerilerini geliştirir.
- 2- İşlev, malzeme, strüktür ve konstrüksiyon gibi mimarlığın temel öğelerini birbirleriyle ve bağlam ve kullanıcı ile ilişki içerisinde düşünerek yaratıcı ve özgün mimari form ve mekansal çözümler üretebilir.
- 3- Tasarım sürecini aynı zamanda bir araştırma süreci olarak görür ve farklı alanlardan edindiği bilgileri sürece taşıyabilir.
- 4- Tasarım yaklaşımlarını grafik, yazılı ve sözel olarak, uygun temsil araçları ve terminolojiyi kullanarak yaratıcı bir biçimde ifade edebilir ve farklı ortamlarda paylaşabilir.
- 5- Tasarım sürecinde gerek bireysel, gerekse ekip içinde çalışarak bilgi ve becerilerini paylaşabilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli sunumlar • Bireysel ve toplu kritikler / tartışmalar • Eskiz problemleri • Okuma metinleri ve metinler üzerinden toplu tartışmalar • Geziler • Davetli konuşmacılar • Jüriler • Portfolyo çalışmaları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.