Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplamalı Tasarım: Parametrik Modelleme ve Dijital Fabrikasyona Giri | ARC 213 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri dijital tasarım ve fabrikasyon konseptleriyle tanıştırmaktır. Ders, tasarım ve fabrikasyonun kendi kuralları tarafından üretilen, işbirlikçi ve yaratıcı süreçlerle nasıl yeniden yapılandırılabileceğini araştıracaktır. Bu probleme yaklaşmak için sınıf, iki karşıt perspektiften üretim yapmanın yeni yollarını araştıracak. Bir taraftan, malzeme ve strüktüre dayalı kısıtlamalara göre fabrikasyon tekniklerine bakacağız. Diğer taraftan, otomasyon, hesaplama ve hassasiyet sunan parametrik sistemleri çalışacağız. Sınıf, hem analog hem de dijital tekniklerin yeni nesil sistemler üretmek için birleştirecek ortak bir zeminin nasıl kurgulanması gerektiğini araştıracaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders üç ana aşamada düzenlenecektir. İlk aşamada öğrenciler, malzemeye dayalı hesaplama teknikleri geliştirecekleri analog / fiziksel modeller üzerinde araştırma yapacaklardır. Bunlar ikinci aşamada dijital ortama aktarılacaktır ve öğrenciler sayısal geometri, parça ve kuralları kullanarak yeni parametrik sistemler geliştireceklerdir. Bu aşamada, çeşitli biçimsel ve yapısal sorunlara uygulanabilir bir tasarım yapılandırması geliştirmeleri istenecektir. Son aşamada, öğrencilere yeni çözümler üretmek için dijital ve analog makinelerini kullanmalarını gerektirecek bir problem verilecektir. Bunlar, geometrik hassasiyeti, bütün-parça ilişkilerini, imalatını ve montajını öğrenmelerini gerektiren üretim araçları kullanılarak çözümlenecektir. 3 boyutlu modelleme yazılımları ve parametrik araçlar yaygın olarak kullanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Haftalık ödevler, sunumlar, aralıklı ders atölyeleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı + Sunum I | |
2 | Proje I | Bireysel çalışmalar |
3 | Proje I | Bireysel çalışmalar |
4 | Proje I | Bireysel çalışmalar |
5 | Sunum II | |
6 | Proje II | Bireysel çalışmalar |
7 | Proje II | Bireysel çalışmalar |
8 | Proje II | Bireysel çalışmalar |
9 | Sunum III | |
10 | Proje III | Grup çalışması |
11 | Proje III | Grup çalışması |
12 | Proje III | Grup çalışması |
13 | Proje III | Grup çalışması |
14 | Sunum IV |
Hugh Dutton and Peter Rice (1995) Structural Glass Mel Byars (1999) Desıgn In Steel Daniela Bertol, (2011) Form Geometry Structure: From Nature To Design Achim Menges, (2012) Material Computation Terri Peters, Brady Peters (2013) Insıde Smartgeometry: Expanding the Architectural Possibilities of Computational Design Fabio Gramazio, Matthias Kohler and Silke Langenberg (eds.) (2014) Fabricate: Negotiating Design And Making Lisa Iwamoto (2009), Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques Achim Menges, Tobias Schwinn, Oliver David Krieg (2016) Advancing Wood Architecture Christopher Beorkrem (2012), Material Strategies in Digital Fabrication 1st Edition Branko Kolarevic (2005), Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing 1st Edition Dimitris Kottas (2010), Contemporary Digital Architecture: Design and Techniques |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 25 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 |