| Akademik Birim: | 
    Mimarlık | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    `Mimarlık Tarihi ve Kuramı` derslerinin ilki olan ders, Taş Devri`nden 1750`ye kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık kuram ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Taş Devri`nden 1750`ye mimarlık tarih, kuram ve söylemleri. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir
 - 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir. 
 - 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırdedip yorumlayabilir.  
 - 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.  
 - 5- Temel üslupları, mekan tipolojilerini ve yapısal formları tanıyabilir. 
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Görsel destekli sunumlarToplu tartışmalarOkumalarGezi | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş | 
     | 
    
	| 2 | 
    Modül 1: Taş Devri | 
    Önerilen metnin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 3 | 
    Modül 1: Eski Mısır Mimarlığı | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 4 | 
    Modül 1: Hitit, Miken ve Minos Uygarlıkları | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 5 | 
    Modül 2: Klasik Dönem | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 6 | 
    Modül 2: Klasik Dönem | 
    -Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 7 | 
    Modül 2: Klasik Dönem | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 8 | 
    Modül 3: Orta  Çağ | 
    Mentor: Sergi Tasarımı | 
    
	| 9 | 
    Modül 3: Gezi Arkeoloji Müzei | 
     | 
    
	| 10 | 
    Modül 3: Proje Sunumları | 
     | 
    
	| 11 | 
    Modül 4: Gotik Mimarlığı | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 12 | 
    Modül 4: Gotik Mimarlığı | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 13 | 
    Modül 4: İslam Mimarisi | 
    Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
    
	| 14 | 
    Dönemin gözden geçirilmesi; Final Projesi | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek