DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlık Tarihi ve Teorisi I: Antik Çağdan Rönesans'a ARC 221 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: `Mimarlık Tarihi ve Kuramı` derslerinin ilki olan ders, Taş Devri`nden 1750`ye kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık kuram ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Taş Devri`nden 1750`ye mimarlık tarih, kuram ve söylemleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir
  • 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir.
  • 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırdedip yorumlayabilir.
  • 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.
  • 5- Temel üslupları, mekan tipolojilerini ve yapısal formları tanıyabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel destekli sunumlarToplu tartışmalarOkumalarGezi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Modül 1: Taş Devri Önerilen metnin okunması/Öğrenci Sunumları
3 Modül 1: Eski Mısır Mimarlığı Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
4 Modül 1: Hitit, Miken ve Minos Uygarlıkları Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
5 Modül 2: Klasik Dönem Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
6 Modül 2: Klasik Dönem -Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
7 Modül 2: Klasik Dönem Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
8 Modül 3: Orta Çağ Mentor: Sergi Tasarımı
9 Modül 3: Gezi Arkeoloji Müzei
10 Modül 3: Proje Sunumları
11 Modül 4: Gotik Mimarlığı Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
12 Modül 4: Gotik Mimarlığı Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
13 Modül 4: İslam Mimarisi Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
14 Dönemin gözden geçirilmesi; Final Projesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

- Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals, Oxford: Oxford Universıty Press, 1995.


DİĞER KAYNAKLAR

- HannoWalter Kruft, A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Present, New York: Princeton Architectural Press, 1996.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 40
Yazılı sunumlar (raporlar) 8 30
Sözlü sunumlar 8 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje21530
Sunum/Jüriye Hazırlık8432
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler141.521
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1     3 3                
OC2     3 3                
OC3     3 3                
OC4     3 3                
OC5     2 3