Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Proje II: Doğal Bağlamda Programatik Müdahaleler | ARC 202 | Bahar | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 10 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | ARCH 201 |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu stüdyo dersi Mimari Tasarım I stüdyosunun devamı niteliğinde olup, öğrencilerin mimari yapının çevre ve bağlamla ilişkisine yönelik bilinç ve eleştirel yetilerini arttırmayı hedefler. Bu genel çerçeve içerisinde stüdyonun bir diğer amacı mimari programa doğrudan cevap verebilecek yaratıcı mekansal organizasyon çözümleri üretebilmek ve yapı, malzeme ve detay bilgilerini geliştirmektir. Stüdyo ayrıca dönem içerisinde alınan Mimarlık Tarihi ve Kuramı, Malzeme ve Yapı Bileşenleri ve Strüktürel Sistemler dersleri ile aktif bağlantılar kurarak stüdyo ortamını zenginleştirmek ve öğrencilerin mimari tasarım sürecini çok boyutlu ve farklı bilgi alanlarından beslenerek biçimlenen bir süreç olarak deneyimlemelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Stüdyo, ‘mimari yapı-çevre-bağlam’ üst başlığı altında, estetik, yapısal ve çevresel faktörleri ön planda tutan, öğrencilerin malzeme, yapı ve detay bilgilerini geliştirmeyi hedefleyen, dönem boyunca işlevsel karmaşıklığı giderek artan ve ölçeği büyüyen projelerden oluşur. Proje konularıyla ilişkili olarak seçilen okuma metinleri, bunların sınıfta tartışılması, geziler, stüdyo öğretim üyelerinin yanı sıra bölüm ve üniversite dışından mimarlar / akademisyenler tarafından yapılan konuşma ve görsel destekli sunumlar da stüdyodaki araştırma ve tasarım sürecini destekler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel destekli sunumlar • Bireysel ve toplu kritikler / tartışmalar • Eskiz problemleri • Okuma metinleri ve metinler üzerinden toplu tartışmalar • Geziler • Davetli konuşmacılar • Jüriler Portfolyo çalışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Proje 1 | |
2 | Proje 1 | Grup ve bireysel çalışmalar |
3 | Proje 1; Jüri | Grup ve bireysel çalışmalar |
4 | Proje 2; Sunum; Gezi | Grup ve bireysel çalışmalar |
5 | Proje 2 | Grup ve bireysel çalışmalar |
6 | Proje 2 | Bireysel çalışmalar |
7 | Proje 2; Jüri | Bireysel çalışmalar |
8 | Proje 3; Gezi | Bireysel çalışmalar |
9 | Proje 3; Sunum | Bireysel çalışmalar |
10 | Proje 3; Ara Jüri | Bireysel çalışmalar |
11 | Proje 3 | Bireysel çalışmalar |
12 | Proje 3 | Bireysel çalışmalar |
13 | Proje 3 | Bireysel çalışmalar |
14 | Proje 3; Final jüriye hazırlık; dönem projelerinin portfolyo olarak hazırlanmasına yönelik çalışmalar | Bireysel çalışmalar |
- |
Her dönem proje konuları bağlamında önerilecek kaynakların yanı sıra; • Batuman, B., Mimarlığın ABC’si, Say, İstanbul, 2012. • Ching, F.D.K., Architectural Graphics, John Wiley & Sons, New York, 2003. • Ching, F.D.K., A Visual Dictionary of Architecture, John Wiley & Sons, New York, 1995. • Hasol, D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, YEM, 2002. • Öke, A., A Short Thesaurus and Vocabulary of Architectural Terms for Design Studio, Literatur, 2005. • Porter, T., Archispeak: An Illustrated Guide to Architectural Terms, Spon Press, London, New York, 2006. • Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, Chapman & Hall, London, 1959. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 11 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 25 | 50 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü (saat): | 300 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 2 | 1 | ||||||||||
OC2 | 2 | 1 | ||||||||||
OC3 | 3 | |||||||||||
OC4 | 3 | |||||||||||
OC5 | 1 |