| Akademik Birim: | Mimarlık | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | ARCH 221 | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | `Mimarlık Tarihi ve Kuramı` derslerinin ikincisi olan bu ders, 1750`den 1966`ya kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık kuram ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler. | 
  
    | Dersin İçeriği: | 1750`den 1966`ya kadar mimarlık tarih, kuram ve söylemleri. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir.  2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir. 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırdedip yorumlayabilir4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.  
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel destekli sunumlarToplu tartışmalarOkumalar | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Giriş |  | 
	| 2 | Modül 1: Rönesans | Önerilen metnin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 3 | Modül 1: Rönesans | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 4 | Modül 1: Barok | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 5 | Modül 2: Salt Araştırma | Mentor Sunumu | 
	| 6 | Modül 2: Gezi |  | 
	| 7 | Modül 2: Proje Sunumları |  | 
	| 8 | Modül 3: Modernizm: Le Corbusier | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 9 | Modül 3: Modernizm: Mies van der Rohe, Adolf Loos, Alvar Aalto | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 10 | Modül 3: 1930’larda Almanya ve Italya | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 11 | Modül 4: İkinci Dünya Savaşı Sonrasında Mimarlık ve ‘Uluslararası Üslup’ | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 12 | Modül 4: Modernizm’in Eleştirisi: Team X, Jane Jacobs | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 13 | Modül 4: Modernizm’in Eleştirisi: Robert Venturi ve Aldo Rossi | Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları | 
	| 14 | Dönemin gözden geçirilmesi; Final  Projesi |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
 | Her hafta önerilen okumaların yanı sıra - Alan Colquhoun, Modern Architecture, Oxford: Oxford University Press, 2002.
 - William Curtis, Modern Architecture since 1900, London: Phaidon Press, 2001
 - Ulrich Conrads, ed, Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, Cambridge USA: The MIT Press, 1970.
 - Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History, London: Thames and Hudson, 1980.
 - HannoWalter Kruft, A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Present, New York: Princeton Architectural Press, 1996.
 | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek