DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlık Tarihi ve Teorisi II: Rönesans'tan Modern Döneme ARC 222 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar ARCH 221
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: `Mimarlık Tarihi ve Kuramı` derslerinin ikincisi olan bu ders, 1750`den 1966`ya kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık kuram ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler.
Dersin İçeriği: 1750`den 1966`ya kadar mimarlık tarih, kuram ve söylemleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir.
  • 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir.
  • 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırdedip yorumlayabilir
  • 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel destekli sunumlar Toplu tartışmalar Okumalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Modül 1: Rönesans Önerilen metnin okunması/Öğrenci Sunumları
3 Modül 1: Rönesans Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
4 Modül 1: Barok Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
5 Modül 2: Salt Araştırma Mentor Sunumu
6 Modül 2: Gezi
7 Modül 2: Proje Sunumları
8 Modül 3: Modernizm: Le Corbusier Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
9 Modül 3: Modernizm: Mies van der Rohe, Adolf Loos, Alvar Aalto Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
10 Modül 3: 1930’larda Almanya ve Italya Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
11 Modül 4: İkinci Dünya Savaşı Sonrasında Mimarlık ve ‘Uluslararası Üslup’ Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
12 Modül 4: Modernizm’in Eleştirisi: Team X, Jane Jacobs Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
13 Modül 4: Modernizm’in Eleştirisi: Robert Venturi ve Aldo Rossi Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
14 Dönemin gözden geçirilmesi; Final Projesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR

Her hafta önerilen okumaların yanı sıra
- Alan Colquhoun, Modern Architecture, Oxford: Oxford University Press, 2002.
- William Curtis, Modern Architecture since 1900, London: Phaidon Press, 2001
- Ulrich Conrads, ed, Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, Cambridge USA: The MIT Press, 1970.
- Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History, London: Thames and Hudson, 1980.
- HannoWalter Kruft, A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Present, New York: Princeton Architectural Press, 1996.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 40
Yazılı sunumlar (raporlar) 8 30
Sözlü sunumlar 8 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje21530
Sunum/Jüriye Hazırlık8432
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler141.521
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4