Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Strüktürel Sistemler II: Geometrik Elemanlar ve Hibrit Kompozisyonlar | ARC 234 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | ZEHRA İREM TÜRKSEZER SAĞIR |
Dersi Veren(ler): | ZEHRA İREM TÜRKSEZER SAĞIR |
Dersin Amacı: | İlk dönem içselleştirilen ana strüktürel prensipleri, bütüncül sistemler içersinde analiz etmek ve kavramak dersin başlıca amacı. Değişik yapı birimlerinin, strüktürel sistemleri nasıl bir araya getirdiğini anlamak, güçlerin akışını ve yapıların davranışını analiz etmek. |
Dersin İçeriği: | Ders, strüktürleri form aktif, vektör aktif, kesit aktif ve de yüzey aktif kategorilerinde grupluyor ve inceliyor. Bu gruplardaki yapıların, geometrileri, yüklerini nasıl taşıdıkları ve de nasıl hibrid yapılar oluşturdakları anlatılıyor. Bu başlangıçla, köprüler, uzun açıklık geçen çatılar, kuleler, kabuk strüktürler ve de tarih içersinden birçok örnek analiz ediliyor. Öğrenciler kendi strüktürel tasarım problemleriyle uğraşıyorlar ve kendi yapılarıunı performatif maketlerle tasarlıyorlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel destekli sunumlar • Toplu tartışmalar ve jüriler • Bireysel ve toplu kritikler • Kısa süreli eskiz problemleri • Istanbul içersinde önemli yapılara geziler. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Ders tanımı ve Müfredat tanıtımı | bireysel çalışma | Module 1 |
2 | 1- Katlanmış plakalar (malzeme, statik davranış, boyutlandırma) 2- Kabuk sistemleri (malzeme, statik davranış, boyutlandırma, hiperbolik ve parabolik yüzeyler) | bireysel çalışma | Module 1 |
3 | 3- Düzlem ve uzay kafes sistemler (malzeme, statik davranış, boyutlandırma) 4- Çekmeye çalışan yapılar ve kablo sistemleri | bireysel çalışma | Module 1 |
4 | 5- Membran ve pnömatik sistemler | bireysel çalışma | Module 1 |
5 | Örnek ünlü yapılar | bireysel çalışma | Module 2 |
6 | Depreme dayanıklı tasarım ve depreme dayanıklı yapılar | bireysel çalışma | Module 2 |
7 | 1.jüri: Proje 1 sunumları | grup çalışması | Module 2 |
8 | Geniş açıklıklı strüktür sistemler (inşaat yöntemleri) - Proje 2 kick-off toplantısı | bireysel çalışma | Module 2-3 |
9 | Betonarme yapı: Kolon, kiriş, perde duvar, temel, döşeme | bireysel çalışma | Module 3 |
10 | Çelik yapılar: Kolon, kiriş, çapraz, döşeme, stabilite elemanları. Proje 2 kritikleri | grup çalışması | Module 3 |
11 | Ahşap yapılar: kolon, kiriş, zemin, stabilite elemanları. roje 2 kritikleri | grup çalışması | Module 3 |
12 | Prefabrik yapılar ve Proje 2 kritikleri | grup çalışması | Module 3 |
13 | Proje 2 ve Model kritikleri | grup çalışması | Module 3 |
14 | Proje 2 ve Model kritikleri | grup çalışması | Module 3 |
Building Structures From Concepts to Design Malcolm Millais 2005 Structure Systems Heino Engel 1997 Çizimlerle Taşıyıcı Sistemler Francis D.K.Ching 2010 Structural Engineering for Architects: A Handbook Pete Silver 2013 Introduction to Architectural Technology Pete Silver 2008 Before Steel M.Rinke 2010 Why Buildings Stand Up Mario Salvadori 2002 Taşıyıcı Sistemler Alfred Meistermann 2012 Architect and Engineer Andrew Saint 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 3 | 80 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 1 | 10 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Sunum | 1 | 7 | 7 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |