Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Arch 202 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ezgi Tuncer & Gürbey Hiz |
Dersi Veren(ler): |
Ezgi Tuncer |
Dersin Amacı: |
3. sınıf stüdyoları güncel kentsel ve toplumsal meselelere odaklanarak yeni kentsel yaşam ve üretim alanları tahayyül etmeyi, tasarlamayı ve bununla birlikte yeni kamusal olanakları ve pratikleri geliştirmeyi hedefler. Mekânın, yaşamakta ve sürekli değişim içinde olan, tarihsel ve toplumsal bir yeniden üretim süreci olduğu kabulüyle hareket eder. Kent ile bina ölçeğini bir arada ve ilişkisel bir yaklaşımla okumayı dener. Stüdyo, mesleki ortaklarımızın katkısı ile bina bilgisi, strüktür ve yapım teknikleri, uygulama ve proje geliştirme konularında öğrencilerin yeterlilik kazanacağı seminerler, eğitimler, çalıştaylarla desteklenir. |
Dersin İçeriği: |
Arc 301, kamusallık, kamusal olanaklar, kamusal mekanlar odağı ile İstanbul’un sıkışık, tarihi bölgelerinde yeni-eski arasındaki potansiyelleri de sorgulayarak bir yere yerleşmeyi konu eder. İlk modülde, o dönem konu edilen sorunsal ve mahalle özelinde kentsel, tarihsel, mimari araştırmanın yanı sıra gündelik hayat pratiklerine odaklanarak sokak kotunda gözlemler yapılır. Kişisel keşifler, öznel bulgularla şekillenen bir kentsel yaklaşım geliştirilir. Bu modülün ürünü, bir mahallenin öznel atlasıdır. Bu atlas, sadece verilerin dökümantasyonunu değil, bir yere yerleşme önerisini, bina programını ve olası senaryoları da içerir. İkinci modülde ise, yeni bir müşterek, kamusal mekan önerisi, yerle ilişkili bir programın geliştirilmesiyle varolan kentsel doku içinde geliştirilir. Üçüncü modülde ise, binanın sirkülasyon sistemleri, strüktür sistemi, yapı elemanlarının detayları, cephe ve çatı sistemleri ve malzeme bilgisinin geliştirilmesi üzerine çalışılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Karmaşıklık derecesi giderek artan projeler yoluyla problem çözebilme becerilerini kazanmak
- 2- Tasarım sürecini aynı zamanda bir araştırma süreci olarak görmek ve farklı alanlardan edinilen bilgileri bu sürece aktarabilme becerisi kazanmak
- 3- İşlev, malzeme, strüktür ve konstrüksiyon gibi mimarlığın temel öğelerini birbirleriyle ve bağlam ve kullanıcı ile ilişki içerisinde, bütünsel olarak düşünerek yaratıcı ve özgün mimari form ve mekansal çözümler üretilme yetisini kazanmak
- 4- Çevresel faktörler, bağlam ve kullanıcıya yönelik temel bir duyarlılık ve etik farkındalık sahibi olmak
- 5- Tasarım yaklaşımlarını görsel, yazılı ve sözel olarak, uygun temsil araçları ve terminolojiyi kullanarak yaratıcı bir biçimde ifade edebilme becerisi kazanmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Keşif gezisi, davetli seminerler, yüz yüze görüşmeler, sunumlar, jüriler, araştırma ve tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş, Keşif Gezisi, Sunum - Modül 1 |
Ders içeriğini okup online kaynakları inceleyerek geliniz. |
2,4,5 |
2 |
Bu semtte neler oluyor? |
Kişisel ve grup araştırması ve görsel üretim |
2,4,5 |
3 |
Bu semt önceleri nasıl bir yerdi? |
Kişisel ve grup araştırması ve görsel üretim |
2,4,5 |
4 |
Ya ... olsa? |
Kişisel ve grup araştırması ve görsel üretim |
2,4,5 |
5 |
1. değerlendirme sunumu | Modül 1 |
Kişisel ve grup araştırması ve görsel üretim |
2,4,5 |
6 |
Bireysel Görüşmeler - Modül 2 |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,4,5 |
7 |
Bireysel Görüşmeler |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,4,5 |
8 |
Bireysel Görüşmeler |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,4,5 |
9 |
Bireysel Görüşmeler |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,4,5 |
10 |
2. değerlendirme sunumu | Modül 2 |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,4,5 |
11 |
Bireysel Görüşmeler - Modül 3 |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,3,4,5 |
12 |
Kritik |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,3,4,5 |
13 |
Bireysel Görüşmeler |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,3,4,5 |
14 |
Bireysel Görüşmeler |
Bireysel mimari tasarım süreci |
1,2,3,4,5 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.