DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlık Tarihi ve Teorisi III: Güncel Tartışmalar ARC 315 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Sanat ve Tasarım Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ufuk Soyoz
Dersi Veren(ler): Ufuk Soyoz
Dersin Amacı: Mimarlık ve kent kuramları ve pratiklerinde, 1960’larda Modernizmin eleştirisinden başlayan ve günümüze kadar uzanan dönemde öne çıkan ve etki yapan fikir ve akımlar, tasarımcı, mimar ve plancılar, sergi ve yayınların öğrenciye tanıtılması; bunların, postmodernite, endüstri-sonrası toplum, geç kapitalizm, globalleşme, sosyal eşitsizlik, çevre sorunları, kentsel büyüme, kamusal alanların erozyonu gibi konularla çerçevelenmiş olarak sunulması ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Postmodernizm, yeni-gelenekselcilik, yeni-urbanizm, dijital tasarım, parametrik dizayn, “süslemenin dönüşü”, ölçeksel kaymalar, yerellik kavramları, taktik ürbanizm, mekânsal agency gibi, son 30 yılın mimarlık ve kent kuramları ve pratiklerinde öne çıkan konulardan seçmeler dersin içeriğini oluşturacaktır. Dersin koordinasyonunu bir hoca üstlenecek fakat ders, misafir konuşmacıların sunuşlarıyla ve film gösterimleriyle desteklenecek, konuyla alakalı başka yerlerdeki etkinlik ve konferansların derse dahil edilmesine çalışılacaktır. Önceden bütün ayrıntılarıyla belirlenmiş, herşeyi kapsayan bir içerik değil, belli temalara ve örneklere odaklanan bir ders olarak kurgulanmış, bu tema ve örneklerin de sabit kalmayıp o dönem dersi verecek hocaların ve misafir konuşmacıların ilgilerine göre her defasında yeniden modifiye edileceği varsayılmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Güncel mimarlık ve kent kuramlarından, değişik ülkelerdeki belli başlı uygulamalardan ve dünyadaki tartışmalardan haberdar olmak
  • 2- Bir konu üzerine özgün bir araştırma yapıp, bir makale yazabilme becerisi edinmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin hocasının vereceği görsel malzeme ile desteklenmiş “lecture”lar Misafir konuşmacı ve konuk mimar/plancıların sunumları Okuma metinleri ve metinler üzerinden tartışmalar Film gösterimleri KH dışındaki, dersle ilgili etkinlik, sergi, yarışma ve konferansların izlenmesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Module 1: Modernism Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
3 Module 1: Türkiye'de Modernism Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
4 Module 1: Öğrenci Sunumları Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
5 Module 2: Postmodernism Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
6 Module 2: Türkiye'de Postmodernism Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
7 Module 2: Öğrenci Sunumları Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
8 Module 3: Sürdürebilirlik Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
9 Module 3: Araştırma Haftası
10 Module 3: Proje Sunumları
11 Module 4: Dijital Tasarım Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
12 Module 4: Şehir ve Göç Önerilen metnin okunması/Öğrenci Sunumları
13 Module 4: Vernaküler/Modern Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları
14 Final Projesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 60
Yazılı sunumlar (raporlar) 5 20
Sözlü sunumlar 5 20
Total: 12 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje21632
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13226
Sunum5525
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2