Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bağlamında Kültürel Miras | ARC 323 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | ZEHRA İREM TÜRKSEZER SAĞIR |
Dersi Veren(ler): | ZEHRA İREM TÜRKSEZER SAĞIR |
Dersin Amacı: | Kültürel mirasın tarihsel bağlamı, temel kavramlar, kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi ve kavrayış. |
Dersin İçeriği: | Tanım, amaçlar, korunma gerekliliği. Kültürel mirasın değerleri, kültürel mirasın korunmasına yönelik görüşler. Tanımı ve kültürel miras çeşitleri. Tarih öncesi ve günümüze kadar koruma yaklaşımlarının tarihsel gelişimi. 19. yy öncesi koruma çabaları (Papal emirleri ve Kralın emirleri9) 19. Yüzyıldan 1964'e kadar koruma yaklaşımlarındaki değişimler Venedik Şartı 1964'ten beri gelişme. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı), teknik gezi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş- Kültürel varlıklar ve hafıza nedir? | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 1 |
2 | Korumanın tarihsel kökleri Koruma yaklaşımları | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 1 |
3 | ATÖLYE : Fotogrametri ve AGISOFT Kullanımı | - | MODULE 1 |
4 | Anıtlar, arkeolojik alanlar, | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 1 |
5 | Kültürel miras ve endüstriyel miras | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 1 |
6 | Kurum ve Kuruluşlar: Koruma Mevzuatı | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 2 |
7 | Anıtların Koruma ve Restorasyon Teknikleri | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 2 |
8 | Kentsel koruma - Özgünlük - Hafıza - Yeniden kullanma | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 2 |
9 | Tarihsel bağlamda yeni tasarımın ilkeleri | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 2 |
10 | Yıkılan veya hasar gören tarihi yapıların yeniden inşası | Önerilen metinlerin okunması | MODULE 2 |
11 | Proje toplantısı & Bağlamda tasarım örnekleri | Grup çalışması | MODULE 3 |
12 | Bağlamda tasarım örnekleri | Grup çalışması | MODULE 3 |
13 | Bağlamda tasarım örnekleri | Grup çalışması | MODULE 3 |
14 | Bağlamda tasarım örnekleri | Grup çalışması | MODULE 3 |
Diğer Kaynaklar Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, İstanbul, 1996. Akın, N., “Venedik Tüzüğü Üzerine”, “Venedik Tüzüğü Yeniden Gözden Geçirilmeli mi?” (R.Lemaire), Selçuk Batur İçin Mimarlık Yazıları, İstanbul, TMMOB Mimarlar Odası Yay., s. 22-23; 24-26. Atina Anlaşması(Le Corbusier), İstanbul, Yapı Kredi Yay., 2009. Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yay., Ankara, 1999. Erder, C., Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yay., Ankara, 2007. Erder, C., “Venedik Tüzüğü Tarihi Bir Anıt Gibi Korunmalıdır”,ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, sayı:2, Cilt 3, Ankara 1977, s. 167-190. Ersen, A.,“Koruma Politikalarına Temel Yaklaşım ve Korumada Estetik Düzeylilik Sorunu”,Prof. Doğan Kuban’a Armağan, İstanbul, Eren Yay., 1996, s. 125-127. Kuban, D., “Restorasyon Kriterleri ve Carta del Restauro”,Vakıflar Dergisi, Cilt V, Ankara 1962, s. 149-152. Kuban, D.,“Modern Restorasyon İlkeleri Üzerine Yorumlar”,Vakıflar Dergisi, Cilt VIII, Ankara 1970, s. 341-354. Kuban, D.,Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. Kuram ve Uygulama, Kuban, D YEM Yayın, İstanbul 2000. Kunter, H. B.,“Türk Abidelerinin İdare, Muhafaza, Bakım ve Onarımı Mevzuunda Tatbik Edilmiş Olan Esaslar”,Milletlerarası Birinci Türk Sanatları Kongresi,TTK Basımevi, Ankara 1962, s. 260-267. Jokilehto, J.,History of ArchitecturalConservation, London. 2006. Ruskin, J.,The Seven Lamps of Architecture, Londra 1956. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 60 |
Ödev | 2 | 30 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 29 | 29 |
Ödev | 3 | 12 | 36 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |