Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Proje V: Tasarım Araştırmalarında Disiplinlerarası Yöntemler | ARC 401 | Güz | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 10 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Mimarı Tasarım IV - ARCH 302 |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN |
Dersin Amacı: | Bu stüdyo, mimarli tasarımı, daha üst ölçeklerde peyzaj, çevre, bölge ve kırsal alanla ilişki içinde sunmayı ve Doğa ile inşa edilmiş çevre arasındaki, giderek bulanıklaşan çizgiyi, eleştirel ve araştırmacı bir bakış açısıyla yeniden düşündürtmeyi amaçlar. Öğrenciler, son yılların yükselen tasarım disiplini olan peyzaj planlaması (landscape urbanism) ile tanışacak, ve kentte, kent çeperinde veya kırsalda yapacakları karmaşık programlı mimari projelerine, altyapı elemanlarını, bitkisel malzemeyi ve inovatif çevresel teknolojileri entegre etme becerisini kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Peyzaj, altyapı ve güncel kentsel ve çevre problemleriyle ilişkili olarak kurgulanmış mimari tasarım projeleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel sunumlar, grup ve bireysel çalışmalar, grup ve bireysel kritikler, saha gezileri, jüriler. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Konunun Tanıtımı | |
2 | Saha gezisi ve ilk izlenimlere dair çalışmalar | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
3 | Yerleşim Analizleri Süreci | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
4 | Davetli Seminerler | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
5 | Bireysel Görüşmeler | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
6 | Bireysel Görüşmeler | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
7 | Jüri | Modul 1 / sunum |
8 | Kritik | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
9 | Bireysel Görüşmeler | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
10 | Kritik | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
11 | Jüri | Modul 2 / sunum |
12 | Kritik | Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
13 | Bireysel Görüşmeler | Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
14 | Bireysel Görüşmeler | Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
"Thinking Architecture" by Peter Zumthor "Architecture: Form, Space, and Order" by Francis D.K. Ching "The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses" by Juhani Pallasmaa "Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques" by Lisa Iwamoto "Architectural Drawing" by David Dernie "Complexity and Contradiction in Architecture" by Robert Venturi "Delirious New York: A Retroactive Manifesto for Manhattan" by Rem Koolhaas "Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things" by William McDonough & Michael Braungart "Architecture of the Well-Tempered Environment" by Reyner Banham "The Architect's Handbook of Professional Practice" by The American Institute of Architects |
archdaily.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 3 | 100 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 11 | 8 | 88 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 250 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | |||||||||||
OC2 | 2 | |||||||||||
OC3 | 3 |