DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimari Proje V: Tasarım Araştırmalarında Disiplinlerarası Yöntemler ARC 401 Güz 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Mimarı Tasarım IV - ARCH 302
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN
Dersin Amacı: Bu stüdyo, mimarli tasarımı, daha üst ölçeklerde peyzaj, çevre, bölge ve kırsal alanla ilişki içinde sunmayı ve Doğa ile inşa edilmiş çevre arasındaki, giderek bulanıklaşan çizgiyi, eleştirel ve araştırmacı bir bakış açısıyla yeniden düşündürtmeyi amaçlar. Öğrenciler, son yılların yükselen tasarım disiplini olan peyzaj planlaması (landscape urbanism) ile tanışacak, ve kentte, kent çeperinde veya kırsalda yapacakları karmaşık programlı mimari projelerine, altyapı elemanlarını, bitkisel malzemeyi ve inovatif çevresel teknolojileri entegre etme becerisini kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Peyzaj, altyapı ve güncel kentsel ve çevre problemleriyle ilişkili olarak kurgulanmış mimari tasarım projeleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bireysel ve bağımsız bir şekilde kendi tasarım sürecini yürütme kapasitesini ve yetisini pratik etme
  • 2- Karmaşık büyük ölçek konuları, sofistike mimari program önerileri ve bunları takip eden tasarım önerileriyle kavramsal bir şekilde yorumlama yetilerini geliştirme
  • 3- Mimarlık, peyzaj ve altyapıyı içeren yapılı ve doğa çevreyenin karmaşıklığına dair kavrayış ve hakimiyet geliştirme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel sunumlar, grup ve bireysel çalışmalar, grup ve bireysel kritikler, saha gezileri, jüriler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve Konunun Tanıtımı
2 Saha gezisi ve ilk izlenimlere dair çalışmalar Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
3 Yerleşim Analizleri Süreci Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
4 Davetli Seminerler Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
5 Bireysel Görüşmeler Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
6 Bireysel Görüşmeler Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
7 Jüri Modul 1 / sunum
8 Kritik Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
9 Bireysel Görüşmeler Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
10 Kritik Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
11 Jüri Modul 2 / sunum
12 Kritik Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık
13 Bireysel Görüşmeler Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık
14 Bireysel Görüşmeler Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

"Thinking Architecture" by Peter Zumthor
"Architecture: Form, Space, and Order" by Francis D.K. Ching
"The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses" by Juhani Pallasmaa
"Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques" by Lisa Iwamoto
"Architectural Drawing" by David Dernie
"Complexity and Contradiction in Architecture" by Robert Venturi
"Delirious New York: A Retroactive Manifesto for Manhattan" by Rem Koolhaas
"Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things" by William McDonough & Michael Braungart
"Architecture of the Well-Tempered Environment" by Reyner Banham
"The Architect's Handbook of Professional Practice" by The American Institute of Architects


DİĞER KAYNAKLAR

archdaily.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 3 100
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Arazi Çalışması166
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11888
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21020
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3                      
OC2     2                  
OC3               3