Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Proje VI: Bitirme Projesi | ARC 402 | Bahar | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 10 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | ARCH 401 |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN |
Dersin Amacı: | Mimarlık eğitiminin son döneminde gerçekleşen bu stüdyoda öğrencilerin kentsel tasarım ölçeğine geçmeleri, bu döneme kadar edindikleri yetkinlikleri kentsel ölçekte ele alınacak bir proje yoluyla sergilemeleri ve mimari ve kentsel mekanın toplumsallığına dair eleştirel bir yaklaşım geliştirmeleri hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Eğitimin son aşamasında bağımsız çalışmayı hedef belirleyen bu stüdyoda, ekip ve bireysel olarak araştırma, analiz ve keşfe dayalı tasarımı içeren ön çalışmalar altyapıyı oluşturur. Bu hazırlık aşaması ardından stüdyo dersi dönem boyunca süren büyük ölçekte kentsel bir projeyi içerir. Araştırma konularıyla ilişkili olarak seçilen okuma metinleri, bunların sınıfta tartışılması, geziler, stüdyo öğretim üyelerinin yanı sıra bölüm ve üniversite dışından mimarlar / akademisyenler tarafından yapılan konuşma ve görsel destekli sunumlar da stüdyodaki araştırma ve tasarım sürecini destekler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel sunumlar, grup ve bireysel çalışmalar, grup ve bireysel kritikler, saha gezileri, jüriler. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Konunun Tanıtımı | |
2 | Saha gezisi ve ilk izlenimlere dair çalışmalar | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
3 | Yerleşim Analizleri Süreci | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
4 | Davetli Seminerler | Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
5 | Jüri | Modul 1 / sunum |
6 | Bireysel Görüşmeler | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
7 | Bireysel Görüşmeler | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
8 | Bireysel Görüşmeler | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
9 | Bireysel Görüşmeler | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
10 | Bireysel Görüşmeler | Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
11 | Jüri | Modul 2 / sunum |
12 | Bireysel Görüşmeler | Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
13 | Bireysel Görüşmeler | Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
14 | Bireysel Görüşmeler | Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
"Thinking Architecture" by Peter Zumthor "Architecture: Form, Space, and Order" by Francis D.K. Ching "The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses" by Juhani Pallasmaa "Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques" by Lisa Iwamoto "Architectural Drawing" by David Dernie "Complexity and Contradiction in Architecture" by Robert Venturi "Delirious New York: A Retroactive Manifesto for Manhattan" by Rem Koolhaas "Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things" by William McDonough & Michael Braungart "Architecture of the Well-Tempered Environment" by Reyner Banham "The Architect's Handbook of Professional Practice" by The American Institute of Architects |
Urban Planning and Design - Online Reference Sources: https://guides.library.harvard.edu/gsd/urban/print |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 3 | 100 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Arazi Çalışması | 1 | 9 | 9 |
Proje | 3 | 12 | 36 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 12 | 4 | 48 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat): | 250 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
OC2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
OC3 | 1 | 3 | 1 |