DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimari Proje VI: Bitirme Projesi ARC 402 Bahar 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar ARCH 401
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN
Dersin Amacı: Mimarlık eğitiminin son döneminde gerçekleşen bu stüdyoda öğrencilerin kentsel tasarım ölçeğine geçmeleri, bu döneme kadar edindikleri yetkinlikleri kentsel ölçekte ele alınacak bir proje yoluyla sergilemeleri ve mimari ve kentsel mekanın toplumsallığına dair eleştirel bir yaklaşım geliştirmeleri hedeflenir.
Dersin İçeriği: Eğitimin son aşamasında bağımsız çalışmayı hedef belirleyen bu stüdyoda, ekip ve bireysel olarak araştırma, analiz ve keşfe dayalı tasarımı içeren ön çalışmalar altyapıyı oluşturur. Bu hazırlık aşaması ardından stüdyo dersi dönem boyunca süren büyük ölçekte kentsel bir projeyi içerir. Araştırma konularıyla ilişkili olarak seçilen okuma metinleri, bunların sınıfta tartışılması, geziler, stüdyo öğretim üyelerinin yanı sıra bölüm ve üniversite dışından mimarlar / akademisyenler tarafından yapılan konuşma ve görsel destekli sunumlar da stüdyodaki araştırma ve tasarım sürecini destekler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Büyük ölçekli mimarlık problemi ve tasarımını kavramsal çerçeveden detaylandırmaya kadar uzanan bir yelpazede yönetebilmek
  • 2- Karmaşık kavramsal ve teorik mimarlık çerçevesi oluşturmak
  • 3- Profesyonel mimarlık çizim seti oluşturmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel sunumlar, grup ve bireysel çalışmalar, grup ve bireysel kritikler, saha gezileri, jüriler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve Konunun Tanıtımı
2 Saha gezisi ve ilk izlenimlere dair çalışmalar Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
3 Yerleşim Analizleri Süreci Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
4 Davetli Seminerler Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık
5 Jüri Modul 1 / sunum
6 Bireysel Görüşmeler Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
7 Bireysel Görüşmeler Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
8 Bireysel Görüşmeler Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
9 Bireysel Görüşmeler Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
10 Bireysel Görüşmeler Modul 2 / Okuma ve atölyeye hazırlık
11 Jüri Modul 2 / sunum
12 Bireysel Görüşmeler Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık
13 Bireysel Görüşmeler Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık
14 Bireysel Görüşmeler Modul 3 / Okuma ve atölyeye hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

"Thinking Architecture" by Peter Zumthor
"Architecture: Form, Space, and Order" by Francis D.K. Ching
"The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses" by Juhani Pallasmaa
"Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques" by Lisa Iwamoto
"Architectural Drawing" by David Dernie
"Complexity and Contradiction in Architecture" by Robert Venturi
"Delirious New York: A Retroactive Manifesto for Manhattan" by Rem Koolhaas
"Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things" by William McDonough & Michael Braungart
"Architecture of the Well-Tempered Environment" by Reyner Banham
"The Architect's Handbook of Professional Practice" by The American Institute of Architects


DİĞER KAYNAKLAR

Urban Planning and Design - Online Reference Sources: https://guides.library.harvard.edu/gsd/urban/print


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 3 100
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Arazi Çalışması199
Proje31236
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Diğer Uygulamalara Hazırlık12448
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler7321
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3   3           1      
OC2   2       2         1  
OC3             1 3   1