Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
Gürbey Hiz |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, tasarım sürecinde düşünme ve görselleştirme arasındaki ilişkiyi mimari temsil araçları üzerinden güçlendirmektir. Görsel iletişim araçları sunum malzemesi üretme amacından ziyade yeni fikirler oluşturma yolunda değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, mimarın ‘‘anlatıcı’’ karakterini geliştirmek üzerine odaklanmaktadır. Öğrenciler görsel bir süreç tasarlayacak ve bu esnada el çiziminden dijital araçlara kadar farklılaşan çeşitli görsel mecraları deneyimleyeceklerdir. Bu farklı araçlar arasındaki etkileşim de dersin başlıca odaklarından birisidir. Ders süresince öğrenciler, temsil araçlarını kişisel ilgi ve becerilerine göre kullanmaya teşvik edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı katmanlar içeren anlatısal bir sürecin nasıl tasarlanıp görselleştirileceğinin öğrenilmesi.
- 2- Mimari temsil araçlarının nasıl yaratıcı ve yenilikçi bir biçimde kullanılacağının öğrenilmesi.
- 3- Mimaride kişisel bir görsel ifade geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Workshoplar, sunumlar, program anlatımı, ödevler. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek