DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarımda Küçük Ölçekli Müdahaleler ARC 326 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Mimarlık Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin iki ana amacı vardır: Birinci amacı öğrencilere küçük ölçekli mimari ve/veya kentsel müdahalelerle yaygın ve anlamlı mekânsal ve sosyal etkilerin yaratılabileceğini tarihi ve güncel örneklerin anlatımıyla göstermektir. İkinci amacı ise bu tür bir küçük ölçekli müdahaleyi tasarlayıp fiziksel olarak dönem içinde inşa etmek suretiyle malzeme ve yapı bilgisini ve tecrübesini zenginleştirmektir.
Dersin İçeriği: Mimarlık ve Tasarımda “küçük” sıfatının çeşitli ve çoğul manalarını, örnek projeler, yerleştirmeler, sanat ve kamusal alan işlerinde aramak ve bunların nazaran daha büyük ölçekli etki ve sonuçları. Folly mimarlığı, kamusal alan, programlama, yeniden-işlevlendirme, atmosferler, hafif mimarlıklar, açıklık, yerellik, yerleştirmeler, durumsal sanat, medya mimarlığı, hacking ve tasarımdaki başka kritik pratikler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Küçük ölçekli mimari ve/veya kentsel müdahalelerle de yaygın mekânsal ve toplumsal etkilerin yaratılabileceğini öğrenmek
  • 2- Küçük ölçekli mimari/kentsel müdahalelerin nesneleri ve etkileri üzerine bilgi sahibi olmak
  • 3- Küçük ölçekli mimari ve/veya kentsel müdahale nesnesi tasarlamayı ve inşa etmeyi öğrenmek
  • 4- Malzeme ve yapı tekniklerini birebir yaparak öğrenmek
  • 5- Tasarım ve inşa etme sürecinin organizasyonunu tecrübe ederek öğrenmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin içeriği sunumlar, örnek iş incelemeleri, kısa belgeseller ve misafir sunumlar ile işlenir, genişletilir ve tartışmaya açılır. Değerlendirme ve işleme adına tekil inceleme metinleri ve daha sonra grup yerleştirme projesi geliştirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 “Ölçek”
3 “Küçük” 1
4 “Küçük” 2
5 “Müdahale” 1
6 “Müdahale” 2
7 “Müdahale” 3
8 Tartışma İnceleme Metinleri ve Sunum Malzemesinin gözden geçirilmesi
9 Hafif Mimarlık ve Medya Mimarlığı / Uzamsal Sanat
10 Grup Projesi Stüdyo Sunum ve Çalışma
11 Grup Projesi Stüdyo Sunum ve Çalışma
12 Grup Projesi Stüdyo Sunum ve Çalışma
13 Grup Projesi: Denemeler Stüdyo Sunum ve Çalışma
14 Grup Projesi: Yerleştirme / Kurulum Stüdyo Sunum ve Çalışma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Architecture and Disjunction, Bernard Tschumi (1994)
The Human Condition, Hannah Arendt (1958)
Victims, John Hejduk (1986)
Micro PublicSpaces, Hans Frei and Marc Böhlen (2009)


DİĞER KAYNAKLAR

Olafur Eliasson – Space is Process [Documentary] (2009)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 2 20
Sunum/Jüri 2 50
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev2918
Sunum/Jüriye Hazırlık22040
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5