Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, bina cephe tasarımı için çağdaş yöntemleri ve teknolojileri araştıracaktır. Cephe sistemleri üzerindeki araştırma, dijital modelleme ve hesaplamalı tasarım araçları kullanılarak iki farklı yoldan ele alınacaktır. Bir yandan öğrenciler, yüzey alanlarını parçalara ayıran çeşitli bölme sistemlerini öğrenecektir (Bütünden parçaya). Diğer taraftan, dinamik parçalardan oluşan sistemlerin, komşu sistemlerle ilişkileri öğrenilecek ve performatif çözümler araştırılacaktır (Parçadan bütüne). Bu araştırma, öğrencilerin kendi cephe sistemlerini geliştirmelerine yardımcı olacak çeşitli alıştırmalarla gerçekleştirilecektir. Geliştirilen cephe sistemleri, uygulanabilirliklerini öngörmek ve teknolojik, sosyal ve politik etkilerini tartışmak için dört tip bina tipolojisi üzerinde test edilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Alejandro Zaera Polo’nun mimari cephe teorisini incelemek için ileri modelleme, kodlama ve parametrik araçları kullanacaktır. Öğrenciler bina tiplerini ve yapım/tasarım tekniklerini anlamak için tarihi ve çağdaş örnekleri inceleyeceklerdir. Ders, öğrencilerin araştırma ve yeni cephe sistemlerinin tasarımı için özel araçlar geliştirmelerine yardımcı olmak üzere Rhino'da parametrik modelleme platformları üzerinde çalışacaktır. Sınıfın amacı, dijital beceriler geliştirmek, örüntü yapım tekniklerini öğrenmek, cephe malzemelerinin uygulanabilirliğini yeniden tanımlamak ve parametrik modellemeyi kapsamlı bir şekilde öğrenmektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenci parametrik tasarım araçlarının temellerini öğrenir
- 2- Öğrenci seçilmiş çağdaş mimari örneklerden araştırma yoluyla cephe çeşitleri ve geometrik sistemleri öğrenir
- 3- Öğrenci bina cephe sistemlerinin çeşitli çevresel ve yapısal etkenlerle nasıl ilişkili olduğu konusunda farkındalık kazanır.
- 4- Öğrenci karmaşık tasarım fikirlerini temsil etmek için ileri modelleme ve görselleştirme araçlarını öğrenir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, dersler, çalıştaylar, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Cephe Teorisi Sunumu |
|
2 |
Grasshopper: parçalama, grafikler, mantık operatörleri |
Örnek Bina Araştırması |
3 |
Grasshopper: Imge tabanlı alanlar, bölme sistemleri |
Proje 1: Düz Yatay Cephe |
4 |
Grasshopper: Yüzeyler, listeler, randomizasyon, paneller |
|
5 |
Grasshopper + Rhino modelleme |
Örnek Bina Araştırması |
6 |
Grasshopper: Kutu Morf |
Proje 2: Düz Düşey Cephe |
7 |
Grasshopper: Mesh, excel girişi |
|
8 |
Grasshopper: Altıgen Fayans |
Örnek Bina Araştırması |
9 |
Grasshopper: Uyarlamalı Bileşenler |
Proje 3: Küresel Cephe |
10 |
Phyton: Temeller, bölme sistemleri |
|
11 |
Phyton: Özyineleme, Mesh Operasyonları |
Örnek Bina Araştırması |
12 |
Grasshopper: Parametrik Formlar |
Final Projesi: Düşey Cephe |
13 |
Grasshopper: Çapraz grid, Altıgenler |
|
14 |
Final Sınavı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.