DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Parametrik Tasarım ARC 411 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, bina cephe tasarımı için çağdaş yöntemleri ve teknolojileri araştıracaktır. Cephe sistemleri üzerindeki araştırma, dijital modelleme ve hesaplamalı tasarım araçları kullanılarak iki farklı yoldan ele alınacaktır. Bir yandan öğrenciler, yüzey alanlarını parçalara ayıran çeşitli bölme sistemlerini öğrenecektir (Bütünden parçaya). Diğer taraftan, dinamik parçalardan oluşan sistemlerin, komşu sistemlerle ilişkileri öğrenilecek ve performatif çözümler araştırılacaktır (Parçadan bütüne). Bu araştırma, öğrencilerin kendi cephe sistemlerini geliştirmelerine yardımcı olacak çeşitli alıştırmalarla gerçekleştirilecektir. Geliştirilen cephe sistemleri, uygulanabilirliklerini öngörmek ve teknolojik, sosyal ve politik etkilerini tartışmak için dört tip bina tipolojisi üzerinde test edilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, Alejandro Zaera Polo’nun mimari cephe teorisini incelemek için ileri modelleme, kodlama ve parametrik araçları kullanacaktır. Öğrenciler bina tiplerini ve yapım/tasarım tekniklerini anlamak için tarihi ve çağdaş örnekleri inceleyeceklerdir. Ders, öğrencilerin araştırma ve yeni cephe sistemlerinin tasarımı için özel araçlar geliştirmelerine yardımcı olmak üzere Rhino'da parametrik modelleme platformları üzerinde çalışacaktır. Sınıfın amacı, dijital beceriler geliştirmek, örüntü yapım tekniklerini öğrenmek, cephe malzemelerinin uygulanabilirliğini yeniden tanımlamak ve parametrik modellemeyi kapsamlı bir şekilde öğrenmektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenci parametrik tasarım araçlarının temellerini öğrenir
  • 2- Öğrenci seçilmiş çağdaş mimari örneklerden araştırma yoluyla cephe çeşitleri ve geometrik sistemleri öğrenir
  • 3- Öğrenci bina cephe sistemlerinin çeşitli çevresel ve yapısal etkenlerle nasıl ilişkili olduğu konusunda farkındalık kazanır.
  • 4- Öğrenci karmaşık tasarım fikirlerini temsil etmek için ileri modelleme ve görselleştirme araçlarını öğrenir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, dersler, çalıştaylar, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş: Cephe Teorisi Sunumu
2 Grasshopper: parçalama, grafikler, mantık operatörleri Örnek Bina Araştırması
3 Grasshopper: Imge tabanlı alanlar, bölme sistemleri Proje 1: Düz Yatay Cephe
4 Grasshopper: Yüzeyler, listeler, randomizasyon, paneller
5 Grasshopper + Rhino modelleme Örnek Bina Araştırması
6 Grasshopper: Kutu Morf Proje 2: Düz Düşey Cephe
7 Grasshopper: Mesh, excel girişi
8 Grasshopper: Altıgen Fayans Örnek Bina Araştırması
9 Grasshopper: Uyarlamalı Bileşenler Proje 3: Küresel Cephe
10 Phyton: Temeller, bölme sistemleri
11 Phyton: Özyineleme, Mesh Operasyonları Örnek Bina Araştırması
12 Grasshopper: Parametrik Formlar Final Projesi: Düşey Cephe
13 Grasshopper: Çapraz grid, Altıgenler
14 Final Sınavı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“The Politics of the Envelope: A Political Critique of Materialism” Yayınlanma tarihi 2008
pdf indirme adresi at:: http://c-lab.columbia.edu/images/0128.pdf


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 4 90
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje42080
Sunum313
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                 2 3 1  
OC2                 2 3 1  
OC3                 2 3 1  
OC4                 2 3 1