Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Performans Mekanları | ARC 412 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersin iki amacı vardır. İlki öğrencilere gündelik mekanlar ile performans mekanları arasındaki benzerliklleri göstermektir. Pragmatik olarak fonksiyonları karşılayan mekanlar yerine mimari bir performansın veya aktivitenin gerçekleşmesine olanak sağlayan bir sahne gibi görülebilir. Bu tarz fenomenolojik bir yaklaşımdan yola çıkarak, bu dersin ikinci amacı bir sahne ya da performans mekanı tasarlamaktır. Bu mekan bir hikayenin performatif olarak aktarıldığı iki boyutlu multimedya tabloların mekansallaştırılması metodu ile oluşturulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders teatral ve gündelik mekanların benzeştiği ya da örtüştüğü durumları araştıran teorik bir bölümle öğrencilerin teatral bir olayın gerçekleşmesine ortam sağlayan bir performans mekanı tasarladığı bir diğer bölümden oluşur |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Kısa filmlerle desteklenen ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı), teknik gezi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma | Önerilen metinlerin okunması |
3 | Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma | Önerilen metinlerin okunması |
4 | Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma | Önerilen metinlerin okunması |
5 | Modül 2: Resimli taslak tasarımı | Eskizler |
6 | Modül 2: Resimli taslak tasarımı | Eskizler |
7 | Modül 2: Resimli taslak tasarımı | Eskizler |
8 | Ön Jüri | |
9 | Modül 3: Sahne tasarımı | Çizimler, Model 1/50 |
10 | Modül 3: Sahne tasarımı | Çizimler, Model 1/50 |
11 | Modül 3: Sahne tasarımı | Çizimler, Model 1/50 |
12 | Modül 4: Sahne tasarımı | Çizimler, Model 1/50 |
13 | Modül 4: Sahne tasarımı | Çizimler, Model 1/50 |
14 | Modül 4: Final Juri | Çizimler, Model 1/50; 1/10 |
Sergei M. Eisenstein, Yve-Alain Bois, Michael Glenny, “Montage and Architecture” Assemblage 10 (1989) 110-131 Victor Turner, From Ritual to Theatre. The Human Seriousness of Play Ruth Padel, “Making Space Speak” in Nothing to do with Dionysus, ed. John J. Winkler and Froma I. Zeitlin (Princeton, 1990): 336-365* *To be continued… |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 5 |
Sunum/Jüri | 2 | 55 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 10 | 25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 3 | 15 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 25 | 50 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 10 | 2.4 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |