DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Performans Mekanları |
ARC 412 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin iki amacı vardır. İlki öğrencilere gündelik mekanlar ile performans mekanları arasındaki benzerliklleri göstermektir. Pragmatik olarak fonksiyonları karşılayan mekanlar yerine mimari bir performansın veya aktivitenin gerçekleşmesine olanak sağlayan bir sahne gibi görülebilir. Bu tarz fenomenolojik bir yaklaşımdan yola çıkarak, bu dersin ikinci amacı bir sahne ya da performans mekanı tasarlamaktır. Bu mekan bir hikayenin performatif olarak aktarıldığı iki boyutlu multimedya tabloların mekansallaştırılması metodu ile oluşturulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders teatral ve gündelik mekanların benzeştiği ya da örtüştüğü durumları araştıran teorik bir bölümle öğrencilerin teatral bir olayın gerçekleşmesine ortam sağlayan bir performans mekanı tasarladığı bir diğer bölümden oluşur |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenciler hikayeyi mimarlığa dahil ederek mimarlığa bir performans mekanı olarak bakmayı öğrenir
- 2- Öğrenciler dramatik bir olayın gerçekleşmesine olanak sağlayan bir performans mekanı tasarlamayı öğrenir
- 3- Öğrenciler sahne tasarımcıları, aktörler, sanatçılar ve iç mimarlarla iletişim kurarak disiplinler arası çalışmayı öğrenir
- 4- Öğrenciler malzeme ve ışık tasarımını öğrenir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Kısa filmlerle desteklenen ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı), teknik gezi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı |
|
2 |
Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma |
Önerilen metinlerin okunması |
3 |
Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma |
Önerilen metinlerin okunması |
4 |
Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma |
Önerilen metinlerin okunması |
5 |
Modül 2: Resimli taslak tasarımı |
Eskizler |
6 |
Modül 2: Resimli taslak tasarımı |
Eskizler |
7 |
Modül 2: Resimli taslak tasarımı |
Eskizler |
8 |
Ön Jüri |
|
9 |
Modül 3: Sahne tasarımı |
Çizimler, Model 1/50 |
10 |
Modül 3: Sahne tasarımı |
Çizimler, Model 1/50 |
11 |
Modül 3: Sahne tasarımı |
Çizimler, Model 1/50 |
12 |
Modül 4: Sahne tasarımı |
Çizimler, Model 1/50 |
13 |
Modül 4: Sahne tasarımı |
Çizimler, Model 1/50 |
14 |
Modül 4: Final Juri |
Çizimler, Model 1/50; 1/10 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Sergei M. Eisenstein, Yve-Alain Bois, Michael Glenny, “Montage and Architecture” Assemblage 10 (1989) 110-131
Victor Turner, From Ritual to Theatre. The Human Seriousness of Play
Ruth Padel, “Making Space Speak” in Nothing to do with Dionysus, ed. John J. Winkler and Froma I. Zeitlin (Princeton, 1990): 336-365*
*To be continued… |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
5 |
Sunum/Jüri |
2 |
55 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
10 |
25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
3 |
15 |
Total: |
29 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 25 | 50 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 10 | 2.4 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
1 |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
1 |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
1 |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
1 |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek