DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Performans Mekanları ARC 412 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin iki amacı vardır. İlki öğrencilere gündelik mekanlar ile performans mekanları arasındaki benzerliklleri göstermektir. Pragmatik olarak fonksiyonları karşılayan mekanlar yerine mimari bir performansın veya aktivitenin gerçekleşmesine olanak sağlayan bir sahne gibi görülebilir. Bu tarz fenomenolojik bir yaklaşımdan yola çıkarak, bu dersin ikinci amacı bir sahne ya da performans mekanı tasarlamaktır. Bu mekan bir hikayenin performatif olarak aktarıldığı iki boyutlu multimedya tabloların mekansallaştırılması metodu ile oluşturulacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders teatral ve gündelik mekanların benzeştiği ya da örtüştüğü durumları araştıran teorik bir bölümle öğrencilerin teatral bir olayın gerçekleşmesine ortam sağlayan bir performans mekanı tasarladığı bir diğer bölümden oluşur
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenciler hikayeyi mimarlığa dahil ederek mimarlığa bir performans mekanı olarak bakmayı öğrenir
  • 2- Öğrenciler dramatik bir olayın gerçekleşmesine olanak sağlayan bir performans mekanı tasarlamayı öğrenir
  • 3- Öğrenciler sahne tasarımcıları, aktörler, sanatçılar ve iç mimarlarla iletişim kurarak disiplinler arası çalışmayı öğrenir
  • 4- Öğrenciler malzeme ve ışık tasarımını öğrenir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Kısa filmlerle desteklenen ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı), teknik gezi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma Önerilen metinlerin okunması
3 Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma Önerilen metinlerin okunması
4 Modül 1: Ders anlatımı, sunum ve tartışma Önerilen metinlerin okunması
5 Modül 2: Resimli taslak tasarımı Eskizler
6 Modül 2: Resimli taslak tasarımı Eskizler
7 Modül 2: Resimli taslak tasarımı Eskizler
8 Ön Jüri
9 Modül 3: Sahne tasarımı Çizimler, Model 1/50
10 Modül 3: Sahne tasarımı Çizimler, Model 1/50
11 Modül 3: Sahne tasarımı Çizimler, Model 1/50
12 Modül 4: Sahne tasarımı Çizimler, Model 1/50
13 Modül 4: Sahne tasarımı Çizimler, Model 1/50
14 Modül 4: Final Juri Çizimler, Model 1/50; 1/10


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sergei M. Eisenstein, Yve-Alain Bois, Michael Glenny, “Montage and Architecture” Assemblage 10 (1989) 110-131
Victor Turner, From Ritual to Theatre. The Human Seriousness of Play
Ruth Padel, “Making Space Speak” in Nothing to do with Dionysus, ed. John J. Winkler and Froma I. Zeitlin (Princeton, 1990): 336-365*

*To be continued…


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Sunum/Jüri 2 55
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 10 25
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 15
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık22550
Diğer Uygulamalara Hazırlık102.424
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler339
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 1   2 2                
OC2 1   2 2                
OC3 1   2 2                
OC4 1   2 2