DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimari İmgenin Tarihi ARC 413 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Gürbey Hiz
Dersi Veren(ler): Gürbey Hiz
Dersin Amacı: Bu seçmeli ders, 1850 ile 2020 arasındaki mekansal anlatıların tarihsel olarak eleştirel bir okumasını yapar. Ders, katılımcıları, imajlar, metinler, videolar, şarkılar ve daha fazlasına dayalı olarak toplumsal mekanların tarihlerini keşfetmeye yönlendirmeyi amaçlar. Katılımcılar, mimari anlatıların nasıl şekillendiğini keşfetmek için yüz yetmiş yıllık bir süreden belirli bir yıla odaklanarak interdisipliner yöntemlerle tarihsel verileri toplayacak, kataloglayacak ve montajlar yapar. Dersin sonunda, her katılımcının belirli bir yılın montajlarını içeren yeni bir görsel anlatısı üretilir.
Dersin İçeriği: Ders, her hafta seçilmiş okumaların tartışılması ve tanımlanan araştırma ve sunumların yapılmasıyla birlikte bir karışım üzerine kurulacaktır. Temel teorik kavramlar, fikirler, metodolojik yaklaşımlar ve araçlar, okumalar aracılığıyla tanıtılacak ve tartışılacaktır. Bu nedenle, tüm katılımcıların derslere gelmeden önce haftalık atanan okumaları okuması ve tartışmalara etkin bir şekilde katkıda bulunması son derece önemlidir. Dönemin son görevi için, her katılımcının kolektif araştırmaya katılması ve bir final çalışması hazırlaması beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mimarlıkta görsel temsilin önemini kavramak
  • 2- Fotoğraf teknikleri ve fotogerçekçi görüntüleme prensipleri hakkında bilgi sahibi olur
  • 3- Bir mimari çalışma ve basılı bir maddenin (kitap) tasarımı ile tasarım becerilerini geliştirir.
  • 4- Mimarlık, mimari imaj ve görsel temsil arasındaki ilişki hakkındaki teorik metinleri okuyup anlayabilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı), teknik gezi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş Ders içeriğine giriş 1
2 M1_Kart Yapımı Görselleri okuma 1, 4
3 M1_Kart Yapımı Veri toplama 1, 2, 4
4 M1_Kart Yapımı Tarihsel veriyi kataloglama 1, 2, 4
5 M1_Kart Yapımı Devam eden işler 1, 2, 4
6 M1_Kart Yapımı Teslim 1, 2, 4
7 M2_Montaj Yapımı Söylemleri kümeleme 1, 2, 4
8 M2_Montaj Yapımı Söylemleri analiz etme 1, 2, 4
9 M2_Montaj Yapımı Devam eden işler 1, 2, 4
10 M2_Montaj Yapımı Teslim 1, 2, 4
11 M3_Atlas Yapımı Mizanpaj tasarımı 1, 3
12 M3_Atlas Yapımı Mizanpaj tasarımı 1, 3
13 M3_Atlas Yapımı Devam eden işler 1, 3
14 M3_Atlas Yapımı Taslak teslim 1, 3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gumbrecht, H. U. (1997). In 1926: Living at the Edge of Time. Cambridge, Massachusetts & London: Harvard University Press.
Crary, J. (1990). Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century. Cambridge: The MIT Press.
Hill, J. E., & R. Schwartz. (2015). Getting the Picture: Visual Culture in the News. London: Bloomsbury.


DİĞER KAYNAKLAR

Çelik, Z., & Eldem, E. (Ed.). (2015). Camera Ottomana: Photography and Modernity in the Ottoman Empire, 1840-1914. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Hvattum, M., & Hultzsch, A. (Ed.). (2018). The Printed and the Built: Architecture, Print Culture and Public Debate in the Nineteenth Century. London: Bloomsbury.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 3 90
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32575
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler188
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4