DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Portfolyo Tasarımı ARC 417 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN
Dersi Veren(ler): TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin tasarım, bilgi ve deneyimlerini, tasarım vizyonlarını temsil eden bir sunum formatında, biriktirmeleri ve kullanmalarını sağlamak amacıyla yürütülmektedir. Öğrenciler emsal sunumları – portfolyoları, okuyacak, araştıracak ve üreteceklerdir. Temel konulara ilişkin basit teorik anlatımların ardından öğrenciler konu hakkında eleştirel düşünme becerisi kazanacak ve bunu tasarım metodolojileriyle ilişkilendireceklerdir. Dönem boyunca öğrencilerden atölye ödevlerini yerine getirmeleri ve sunmaları beklenmektedir.

Dersin amacı, öğrencilerin lisansüstü ve/veya iş başvuları için çalışmalarını ve becerilerini içerecek bir mimarlık portfolyo tasarlamak için gerekli entelektüel ve teknik becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders "yaparak öğrenme" yaklaşımını benimsemektedir. Bu nedenle ders içeriği, analogdan dijitale çeşitli tasarım araçları kullanılarak ve geliştirilerek çalışılacak atölye çalışmaları ve tasarım ödevleri aracılığıyla gerçekleştirilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dört yıllık eğitim süresi boyunca deneyimlenen iş ve becerilere ilişkin görselleri ve açıklamaları bir araya getirirken bir strateji seçebilecektir.
  • 2- Projeleri yalınlaştırma, düzenleyebilme ve organize edebilme ve işin basit ve net tanımlarını oluşturabilme.
  • 3- Kompozisyon tekniklerini grafik gösterime uygulayabilme
  • 4- Dijital ve manuel sunum tekniklerini bir arada kullanarak sayfa düzenlerini formatlayabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel sunumlar ve dersler, güncel makaleler ve tartışmalar, saha gezisi, studyo değerlendirmeleri, jüriler, son teslim.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş, Portfölyo nedir? 1
2 Story Board Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık 1-4
3 Story Board Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık 1-4
4 Projenin yeniden çizilmesi Çeşitli ortamlar kullanarak bir projeyi yeniden çizme - Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık 1-4
5 Projenin yeniden çizilmesi Çeşitli ortamlar kullanarak bir projeyi yeniden çizme - Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık 1-4
6 Diyagram Modul 1 / illustrator 1-4
7 Diyagram Modul 1 / illustrator 1-4
8 Sınav - Bir projeye odaklanın Modul 1 Sinav 1-4
9 cv Modul 2 /Indesign Word 1-4
10 cv Modul 2 / Indesign Word Video 1-4
11 Sınav - Kendinizi Tanıtın Modul 2 Sinav 1-4
12 portfölyo incelemeleri Modul 3 / atölyeye hazırlık 1-4
13 portfölyo incelemeleri Modul 3 / atölyeye hazırlık 1-4
14 portfölyo sunumu Modul 3 portfölyo sunumu 1-4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Katerina Ruedi Ray, L. L., Igor Marjanovic (2003). The Portfolio: An Architectural Student's Handbook. Oxford, Architectural Press.Linton, H. and S. Rost (2003). Portfolio design. New York, W.W.
Instagram : Portfoliomentor, thearchitectureofdiagram


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 14 -
Proje 3 100
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama13339
Proje3618
Diğer Uygulamalara Hazırlık236
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler4520
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4