Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN |
Dersi Veren(ler): |
TANİA DAPHNE FELDZER ŞAN |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin tasarım, bilgi ve deneyimlerini, tasarım vizyonlarını temsil eden bir sunum formatında, biriktirmeleri ve kullanmalarını sağlamak amacıyla yürütülmektedir. Öğrenciler emsal sunumları – portfolyoları, okuyacak, araştıracak ve üreteceklerdir. Temel konulara ilişkin basit teorik anlatımların ardından öğrenciler konu hakkında eleştirel düşünme becerisi kazanacak ve bunu tasarım metodolojileriyle ilişkilendireceklerdir. Dönem boyunca öğrencilerden atölye ödevlerini yerine getirmeleri ve sunmaları beklenmektedir.
Dersin amacı, öğrencilerin lisansüstü ve/veya iş başvuları için çalışmalarını ve becerilerini içerecek bir mimarlık portfolyo tasarlamak için gerekli entelektüel ve teknik becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders "yaparak öğrenme" yaklaşımını benimsemektedir. Bu nedenle ders içeriği, analogdan dijitale çeşitli tasarım araçları kullanılarak ve geliştirilerek çalışılacak atölye çalışmaları ve tasarım ödevleri aracılığıyla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dört yıllık eğitim süresi boyunca deneyimlenen iş ve becerilere ilişkin görselleri ve açıklamaları bir araya getirirken bir strateji seçebilecektir.
- 2- Projeleri yalınlaştırma, düzenleyebilme ve organize edebilme ve işin basit ve net tanımlarını oluşturabilme.
- 3- Kompozisyon tekniklerini grafik gösterime uygulayabilme
- 4- Dijital ve manuel sunum tekniklerini bir arada kullanarak sayfa düzenlerini formatlayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel sunumlar ve dersler, güncel makaleler ve tartışmalar, saha gezisi, studyo değerlendirmeleri, jüriler, son teslim. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş, Portfölyo nedir? |
|
1 |
2 |
Story Board |
Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
1-4 |
3 |
Story Board |
Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
1-4 |
4 |
Projenin yeniden çizilmesi Çeşitli ortamlar kullanarak bir projeyi yeniden çizme - |
Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
1-4 |
5 |
Projenin yeniden çizilmesi Çeşitli ortamlar kullanarak bir projeyi yeniden çizme - |
Modul 1 / Okuma ve atölyeye hazırlık |
1-4 |
6 |
Diyagram |
Modul 1 / illustrator |
1-4 |
7 |
Diyagram |
Modul 1 / illustrator |
1-4 |
8 |
Sınav - Bir projeye odaklanın |
Modul 1 Sinav |
1-4 |
9 |
cv |
Modul 2 /Indesign Word |
1-4 |
10 |
cv |
Modul 2 / Indesign Word Video |
1-4 |
11 |
Sınav - Kendinizi Tanıtın |
Modul 2 Sinav |
1-4 |
12 |
portfölyo incelemeleri |
Modul 3 / atölyeye hazırlık |
1-4 |
13 |
portfölyo incelemeleri |
Modul 3 / atölyeye hazırlık |
1-4 |
14 |
portfölyo sunumu |
Modul 3 portfölyo sunumu |
1-4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.