Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimarlıkta Tasarım ve Temsile Giriş | IAR 101 | Bahar | 03+06+00 | Seçmeli | 6 | 12 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Burcu Çiğdem YILMAZ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı stüdyo ortamında mekan ve iç mimari mekan meselelerini sıfır noktasından başlayarak öğrencilerin gerek teorik, gerek pratik ortamda eğitim görmelerini sağlamaktır. Farklı kültür ve çevre altındaki farklı ölçeklerdeki mekanları anlamaya ve yeniden üretmeye/tasarlamaya yönelik kurgulanan ders, mekana dair araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini de geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini de kazandırır ve 8 dönem boyunca alınacak olan iç mimarlık ve çevre tasarımı projelerinin temelini atar. |
Dersin İçeriği: | Mekan kavramı, farklı nitelikteki yapılı çevreler içinde farklı mekan tanımları ve farklı nitelikleri mekanların tespiti, temsil, yeniden tasarlanması ve üretimi. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizler. Oran ve kompozisyon hakkında alıştırmalar. Renk ve ton çalışmaları. Ölçek alıştırmaları. Temsili ve analitik sunum teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Proje temelli ve süreç odaklı ilerleyen ders, dersi veren akademisyenlerce 3-4 modüle ayrılır ve her modül kendi içinde bir araştırma sorusu/tasarım meselesi barındırır. Tüm proje süreçlerini destekleyen seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri bulunur. Atmosferi zengin bir çevreye teknik gezi yapılması planlanır. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması hedeflenir. Dönem içi proje/modül sayısına bağlı olarak her projenin değerlendirme yüzdesi değişir ancak totalde @’lik değerlendirme dilimi her proje sonu yapılacak ara jüriler sonrasında verilir. Final projesi yüzdesi @’tır. Kalan ’lik bölüm öğrencinin derse, seminerlere ve teknik gezilere olan katılımı, ders içi sunumlarını zamanında ve tam yapması ve öğrencinin ders içerisindeki aktif katılımına göre, ders yürütücüsünün kanaat notunu kapsar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş/tanışma ve sunum | Kavram ve tanımlar üzerine araştırma |
2 | Mekan kavramına giriş | Araştırma çalışması |
3 | Mekan/İç mekan ve farklı karşılıkları | Analiz & Araştırma |
4 | P1’e giriş ve bilgilendirme/analiz değerlendirme | Analiz & araştırma geliştirme |
5 | P1, kritikler ve seminer | Analiz & Araştırma ve İlk tasarım fikirleri |
6 | P1 ilk tasarım fikirleri üzerinden kritikler | Tasarım Fikirleri ve temsil üzerine çalışma |
7 | P1 Jüri/Proje sunumları | P2 Araştırma |
8 | P2, açık/yarı açık/kapalı mekan ayrımları | Analiz & Araştırma |
9 | P2 arazi/yer meselesi üzerine seminer ve kritikler | Analiz & araştırma geliştirme |
10 | P2 İlk tasarım fikirleri ve kritikler | İlk tasarım fikirleri geliştirme, maket ve ölçek |
11 | P2 Jüri/Proje Sunumları | P3 Araştırma |
12 | P3’e giriş ve analiz/araştırma kritikleri | Topoğrafya tasarımı, iklimsel konular, ölçekli maketler, ölçekli çizimler, basit strüktür, temel malzemeler. |
13 | P3 Geliştirme ve kritikler | Proje geliştirme |
14 | P3 Geliştirme ve kritikler | Proje Geliştirme, Finale hazırlık |
Gesimonde, N. & Postell, J., (2011.) Materiality and Interior Construction, John Wiley & Sons, Hoboken, N.J. Coles, J. & House, N., (2007). The Fundamentals of Interior Architecture, AVA Academia, Lausanne. Riggs, J.R., (2003). Materials and Components of Interior Architecture, Prentice-Hall, New Jersey. Ching, F, D.,K., (2002). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, YEM Yayınları, İstanbul. Meiss, P. V., (1990). Elements of Architecture, Routledge, London. Cousin, J., (1980). L’Espace Vivant Éditions du Moniteur, Paris. |
Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013. Heschong, Lisa. Thermal Delight in Architecture. MIT Press, 1979. Ching, Francis D. K. & Binggeli, Corky. Interior Design Illustrated. New York: John Wiley, 2004. Godsey, Lisa. Interior Design Materials and Specifications. Fairchild Books, 2012. Mitton, Maureen. Interior Design Visual Presentation. New York: John Wiley, 1999. Panero, Julius. Human Dimensions & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards. Watson-Guptil, 1979. Pile, John. Interior Design. Prentice Hall, 2003. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Proje Raporları | 2 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 2 | 40 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 31 | 31 |
Sunum hazırlıkları (ders dışı) | 1 | 11 | 11 |
Sınav (Hazırlık ve sınav saati) | 2 | 27 | 54 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 3 | 9 | 27 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 3 | 27 | 81 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 3 | 18 | 54 |
Proje Raporlarının Sunumu | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 300 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |