DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimarlıkta Tasarım ve Temsile Giriş IAR 101 Bahar 03+06+00 Seçmeli 6 12
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Burcu Çiğdem YILMAZ
Dersin Amacı: Dersin amacı stüdyo ortamında mekan ve iç mimari mekan meselelerini sıfır noktasından başlayarak öğrencilerin gerek teorik, gerek pratik ortamda eğitim görmelerini sağlamaktır. Farklı kültür ve çevre altındaki farklı ölçeklerdeki mekanları anlamaya ve yeniden üretmeye/tasarlamaya yönelik kurgulanan ders, mekana dair araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini de geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini de kazandırır ve 8 dönem boyunca alınacak olan iç mimarlık ve çevre tasarımı projelerinin temelini atar.
Dersin İçeriği: Mekan kavramı, farklı nitelikteki yapılı çevreler içinde farklı mekan tanımları ve farklı nitelikleri mekanların tespiti, temsil, yeniden tasarlanması ve üretimi. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizler. Oran ve kompozisyon hakkında alıştırmalar. Renk ve ton çalışmaları. Ölçek alıştırmaları. Temsili ve analitik sunum teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Soyut kavramlarla düşünebilme becerisi ve temel iç mimari kavram ve ilkelerini anlama.
  • 2- İki - üç boyutlu kompozisyonlar kurabilme ve temel mekan üretebilme becerileri.
  • 3- Mekana bütüncül bir bakış açısıyla araştırmacı ve eleştirel bir gözle bakabilme becerisi.
  • 4- Farklı temsil araçlarını kullanarak özgün fikrin görsel ve sözlü olarak sunumunu yapabilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje temelli ve süreç odaklı ilerleyen ders, dersi veren akademisyenlerce 3-4 modüle ayrılır ve her modül kendi içinde bir araştırma sorusu/tasarım meselesi barındırır. Tüm proje süreçlerini destekleyen seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri bulunur. Atmosferi zengin bir çevreye teknik gezi yapılması planlanır. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması hedeflenir. Dönem içi proje/modül sayısına bağlı olarak her projenin değerlendirme yüzdesi değişir ancak totalde @’lik değerlendirme dilimi her proje sonu yapılacak ara jüriler sonrasında verilir. Final projesi yüzdesi @’tır. Kalan ’lik bölüm öğrencinin derse, seminerlere ve teknik gezilere olan katılımı, ders içi sunumlarını zamanında ve tam yapması ve öğrencinin ders içerisindeki aktif katılımına göre, ders yürütücüsünün kanaat notunu kapsar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş/tanışma ve sunum Kavram ve tanımlar üzerine araştırma
2 Mekan kavramına giriş Araştırma çalışması
3 Mekan/İç mekan ve farklı karşılıkları Analiz & Araştırma
4 P1’e giriş ve bilgilendirme/analiz değerlendirme Analiz & araştırma geliştirme
5 P1, kritikler ve seminer Analiz & Araştırma ve İlk tasarım fikirleri
6 P1 ilk tasarım fikirleri üzerinden kritikler Tasarım Fikirleri ve temsil üzerine çalışma
7 P1 Jüri/Proje sunumları P2 Araştırma
8 P2, açık/yarı açık/kapalı mekan ayrımları Analiz & Araştırma
9 P2 arazi/yer meselesi üzerine seminer ve kritikler Analiz & araştırma geliştirme
10 P2 İlk tasarım fikirleri ve kritikler İlk tasarım fikirleri geliştirme, maket ve ölçek
11 P2 Jüri/Proje Sunumları P3 Araştırma
12 P3’e giriş ve analiz/araştırma kritikleri Topoğrafya tasarımı, iklimsel konular, ölçekli maketler, ölçekli çizimler, basit strüktür, temel malzemeler.
13 P3 Geliştirme ve kritikler Proje geliştirme
14 P3 Geliştirme ve kritikler Proje Geliştirme, Finale hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gesimonde, N. & Postell, J., (2011.) Materiality and Interior Construction, John Wiley & Sons, Hoboken,
N.J. Coles, J. & House, N., (2007). The Fundamentals of Interior Architecture, AVA Academia, Lausanne. Riggs, J.R., (2003). Materials and Components of Interior Architecture, Prentice-Hall, New Jersey.
Ching, F, D.,K., (2002). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, YEM Yayınları, İstanbul.
Meiss, P. V., (1990). Elements of Architecture, Routledge, London.
Cousin, J., (1980). L’Espace Vivant Éditions du Moniteur, Paris.


DİĞER KAYNAKLAR

Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008.
Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012.
Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
Heschong, Lisa. Thermal Delight in Architecture. MIT Press, 1979.
Ching, Francis D. K. & Binggeli, Corky. Interior Design Illustrated. New York: John Wiley, 2004.
Godsey, Lisa. Interior Design Materials and Specifications. Fairchild Books, 2012.
Mitton, Maureen. Interior Design Visual Presentation. New York: John Wiley, 1999.
Panero, Julius. Human Dimensions & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards. Watson-Guptil, 1979.
Pile, John. Interior Design. Prentice Hall, 2003.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 40
Proje Raporları 2 10
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 2 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama31030
Final Sınavı13131
Sunum hazırlıkları (ders dışı)11111
Sınav (Hazırlık ve sınav saati)22754
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar3927
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar32781
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar31854
Proje Raporlarının Sunumu2612
Toplam İş Yükü (saat):300


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4