| Akademik Birim: | 
    Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Tarih öncesi dönemden başlayarak, iç mimarlık ve uygulama tarihini sosyal ve kültürel bir çerçevede, küresel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla inceler. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Tarih öncesi dönemden çağdaş mimariye kadar iç mimarlık tarihi ve teorisi. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir.
 - 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir.
 - 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırt edip yorumlayabilir.
 - 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.
 - 5- Temel üslupları, mekan tipolojilerini ve yapısal formları tanıyabilir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Teorik ders, sunum, sınıf-içi çalışma, çalıştay, saha gezileri ve araştırmaları, araştırma sunumları. | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş | 
    - | 
    
	| 2 | 
    Modül 1: Başlangıçlar: Tarih Öncesi, Mezopotamya ve Mısır Mimarlığı | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 3 | 
    Modül 1: Başlangıçlar: Greko-Roman Mimarlığı | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 4 | 
    Modül 1: Çalışma 1 | 
    Grup Tartışmaları 15% | 
    
	| 5 | 
    Modül 2: Aydınlanma Çağından Önce: Bizans, Romanesk, Gotik Mimarlığı | 
    Saha Gezisi 10% | 
    
	| 6 | 
    Modül 2: Aydınlanma Çağından Önce: Rönesans | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 7 | 
    Modül 2: Çalışma 2 | 
    Atölye Çalışması 15% | 
    
	| 8 | 
    Modül 3: Aydınlanma Çağı ve Neoklasik Mimarlık: 18.  yüzyıl | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 9 | 
    Modül 3: Aydınlanma Çağı ve Neoklasik Mimarlık: 19.  yüzyıl | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 10 | 
    Modül 3: Çalışma 3 | 
    Grup Tartışmaları & Atölye Çalışması 15% | 
    
	| 11 | 
    Modül 4: 20. Yüzyıl Modern Mimarlık: Gropius, Mies van der Rohe, Le Corbusier | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 12 | 
    Modül 4: 20. Yüzyıl Modern Mimarlık: Aalto, Kahn | 
    Okuma & Araştırma | 
    
	| 13 | 
    Modül 4: Çalışma 4 | 
    Sunuma Hazırlık 20% | 
    
	| 14 | 
    Araştırma Ödevi/ Proje Teslimi | 
    Araştırma Raporu Teslimi 25% | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek