| Akademik Birim: |
Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Tarih öncesi dönemden başlayarak, iç mimarlık ve uygulama tarihini sosyal ve kültürel bir çerçevede, küresel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla inceler. |
| Dersin İçeriği: |
Tarih öncesi dönemden çağdaş mimariye kadar iç mimarlık tarihi ve teorisi. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir.
- 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir.
- 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırt edip yorumlayabilir.
- 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.
- 5- Temel üslupları, mekan tipolojilerini ve yapısal formları tanıyabilir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Teorik ders, sunum, sınıf-içi çalışma, çalıştay, saha gezileri ve araştırmaları, araştırma sunumları. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş |
- |
| 2 |
Modül 1: Başlangıçlar: Tarih Öncesi, Mezopotamya ve Mısır Mimarlığı |
Okuma & Araştırma |
| 3 |
Modül 1: Başlangıçlar: Greko-Roman Mimarlığı |
Okuma & Araştırma |
| 4 |
Modül 1: Çalışma 1 |
Grup Tartışmaları 15% |
| 5 |
Modül 2: Aydınlanma Çağından Önce: Bizans, Romanesk, Gotik Mimarlığı |
Saha Gezisi 10% |
| 6 |
Modül 2: Aydınlanma Çağından Önce: Rönesans |
Okuma & Araştırma |
| 7 |
Modül 2: Çalışma 2 |
Atölye Çalışması 15% |
| 8 |
Modül 3: Aydınlanma Çağı ve Neoklasik Mimarlık: 18. yüzyıl |
Okuma & Araştırma |
| 9 |
Modül 3: Aydınlanma Çağı ve Neoklasik Mimarlık: 19. yüzyıl |
Okuma & Araştırma |
| 10 |
Modül 3: Çalışma 3 |
Grup Tartışmaları & Atölye Çalışması 15% |
| 11 |
Modül 4: 20. Yüzyıl Modern Mimarlık: Gropius, Mies van der Rohe, Le Corbusier |
Okuma & Araştırma |
| 12 |
Modül 4: 20. Yüzyıl Modern Mimarlık: Aalto, Kahn |
Okuma & Araştırma |
| 13 |
Modül 4: Çalışma 4 |
Sunuma Hazırlık 20% |
| 14 |
Araştırma Ödevi/ Proje Teslimi |
Araştırma Raporu Teslimi 25% |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek