DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimarlık Tarihi IAR 221 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 4
Akademik Birim: Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: zehra.atasoy
Dersin Amacı: Tarih öncesi dönemden başlayarak, iç mimarlık ve uygulama tarihini sosyal ve kültürel bir çerçevede, küresel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla inceler.
Dersin İçeriği: Tarih öncesi dönemden çağdaş mimariye kadar iç mimarlık tarihi ve teorisi.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir.
  • 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir.
  • 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırt edip yorumlayabilir.
  • 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.
  • 5- Temel üslupları, mekan tipolojilerini ve yapısal formları tanıyabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Teorik ders, sunum, sınıf-içi çalışma, çalıştay, saha gezileri ve araştırmaları, araştırma sunumları.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş -
2 Modül 1: Başlangıçlar: Tarih Öncesi, Mezopotamya ve Mısır Mimarlığı Okuma & Araştırma
3 Modül 1: Başlangıçlar: Greko-Roman Mimarlığı Okuma & Araştırma
4 Modül 1: Çalışma 1 Grup Tartışmaları 15%
5 Modül 2: Aydınlanma Çağından Önce: Bizans, Romanesk, Gotik Mimarlığı Saha Gezisi 10%
6 Modül 2: Aydınlanma Çağından Önce: Rönesans Okuma & Araştırma
7 Modül 2: Çalışma 2 Atölye Çalışması 15%
8 Modül 3: Aydınlanma Çağı ve Neoklasik Mimarlık: 18. yüzyıl Okuma & Araştırma
9 Modül 3: Aydınlanma Çağı ve Neoklasik Mimarlık: 19. yüzyıl Okuma & Araştırma
10 Modül 3: Çalışma 3 Grup Tartışmaları & Atölye Çalışması 15%
11 Modül 4: 20. Yüzyıl Modern Mimarlık: Gropius, Mies van der Rohe, Le Corbusier Okuma & Araştırma
12 Modül 4: 20. Yüzyıl Modern Mimarlık: Aalto, Kahn Okuma & Araştırma
13 Modül 4: Çalışma 4 Sunuma Hazırlık 20%
14 Araştırma Ödevi/ Proje Teslimi Araştırma Raporu Teslimi 25%


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Richard Ingersoll, World Architecture: A Cross-Cultural History (New York: Oxford University Press, 2013).


DİĞER KAYNAKLAR

• Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
• Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012).


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Arazi Çalışması 1 10
Sunum/Jüri 1 15
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 45
Yazılı sunumlar (raporlar) 1 25
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Arazi Çalışması133
Diğer Uygulamalara Hazırlık3927
Sunum133
Geridönüş Sınıf içi tartışmalar12112
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14342
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13113
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5