DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İleri Düzey Bilgisayar Destekli Tasarım |
IAR 216 |
Bahar |
02+04+00 |
Seçmeli |
4 |
6 |
Akademik Birim: |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Çiğdem ÖZTAN TURAN |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin çalışmalarını iki boyutlu ifade edebilmelerini ve ileri çizim araçlarıylai ile tanışmalarını sağlamak. Temel çizim ve düzenleme yöntemlerini aktarmak. Öğrencilerin çalışmalarını ifade etme sürecinin tüm aşamalarına hakim olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Yaygın bir yazılım ile temel iki boyutlu çizim. İki boyutlu geometrinin sayısal ortamdaki temsilinin köklerini ve temellerini inceleme. Karmaşık geometrilere uygun çizim teknikleri ile tanışma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel çizim tekniklerini dijital ortama adapte edebilme
- 2- Yapım teknikleri bilgisini dijital ortamda ifade edebilme
- 3- Çizim yazılımı hakkında teknik bilgi edinme
- 4- Tasarım fikirlerini ileri sunum tekniklerine uygun olarak bir yazılımla ifade edebilme becerisi edinme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Lab ortamında bir uygulama dersidir. Her ders verilen görev eğitmen tarafından denetim altında yerine getirilip bireysel müdahalede bulunulur. Derste öğretilen yöntem ve bilgilerin tasarım pratiğindeki uygulamaları somut olarak örneklenerek öğrencinin ilgisi canlı tutulmaya çalışılır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
- |
2 |
İleri CAD komutları hakkında sunum |
Okuma |
3 |
Egzersiz |
- |
4 |
Seminer |
Okuma |
5 |
Ödev Değerlendirme |
Ödev |
6 |
Ara-sınav |
- |
7 |
Sınav Değerlendirme |
- |
8 |
Ödev Değerlendirme |
Ödev |
9 |
Egzersiz |
Okuma |
10 |
Ödev Değerlendirme |
Ödev |
11 |
Egzersiz |
Okuma |
12 |
Ödev Değerlendirme |
Ödev |
13 |
3D modellemeye doğru CAD kullanımı |
- |
14 |
Genel tekrar ve tartışma |
Değerlendirme |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Demiryürek, M.Ş., AutoCAD 2018, KODLAB, Istanbul
Omure, G., Benton, B.C.,2017, Mastering AutoCAD 2018 and AutoCAD LT 2018, Sybex; NewYork |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Uygulama |
7 |
- |
Ödev |
10 |
10 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
1 |
- |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek