Akademik Birim: |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
IA 301 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Burcu Çiğdem YILMAZ |
Dersin Amacı: |
IA 301`in devamı niteliğinde olan bu tasarım stüdyosunda öğrencilerin göreceli olarak daha büyük ölçekli ve fonksiyonel anlamda daha karmaşık mekanların tasarımı üzerinde çalışmaları, mekansal ilişkileri sadece iç mekanlar ölçeğinde değil yapının yakın çevresi ve kentsel ölçekte düşünebilmeleri, ve bunların yanı sıra malzeme, yapı, detay, ve mimari anlatım teknikleri konularında bilgilerini geliştirip yaratıcı çözümler üretebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Dönem boyunca 2 proje üzerinde çalışılır. Bunların ilki 2-3 hafta süren kavramsal ağırlıklı, mekansal ilişkilerin irdelenmesine ve farklı mekan oluşturma yöntemlerine odaklanan, farklı strüktürel sistemlerin ve malzemelerin mekanların niteliğine referansla tartışıldığı, ve bunun yanı sıra öğrencilerin grup halinde çalışmalarını destekleyen bir projedir.
Final projesi niteliğindeki ikinci proje ise çoklu fonksiyonlara cevap verecek bir programa ve farklı niteliklerdeki mekanların ilişkilendirilmesine dayanan ve önceki dönem projelerinden daha büyük ölçekli bir projedir. Bu projede (tercihan tarihi bir bağlamda yer alan) bir yapının iç ve dış mekanları, yakın çevre ve kentsel bağlamla ilişkilerinin irdelendiği 1/200 vaziyet planından başlanarak iç mekan ölçeğinde malzeme, renk, ve strüktürün çalışıldığı 1/10 ve 1/5 ölçeğindeki detay çizimlerine varan kapsamlı bir çalışmayla tasarlanır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İç tasarım problemlerinin çözümü için yaratıcı, yenilikçi ve ilerici fikirler, yaklaşımlar ve öneriler üretmek
- 2- Sanatsal ve entelektüel düşünceleri uygulamaya dönüştürme yeteneğini kazandırmak.
- 3- Düşünce ve tasarımları analiz ve sunum kullanarak ifade edebilme.
- 4- Mimari ve kentsel ölçeklerde sorumluluk ve çevre bilinci ile iç ve çevre tasarımı konusunu sorgulayabilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Proje içeriğine bağlı olarak öğretim üyesi tarafından farklı konular üzerine yapılan sunumlar toplu ve bireysel kritikler jüriler. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Proje konusunun tanımlanması, tartışılması Proje alanı ve çevresi ile ilgili tarihsel, kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerin araştırılması ilgili belgelerin (haritalar, resimler, kaynakça gibi) edinilmesi |
Grup çalışması |
2 |
Alan araştırması, çizim gruplarının işlerinin stüdyoda sunularak paylaşımı, Çevre ve yapı ölçeğinde gerçekleştirilen analizlerin tartışılması. Tasarım kararları almaya yönelik kavramsal çalışmalara başlanması. |
Grup çalışması |
3 |
Tasarım kararları almaya yönelik kavramsal çalışmaların tamamlanıp, sunulması (1ARA TESLİM ve JÜRİ) |
Grup çalışması |
4 |
Çevresel ve yapısal ölçekte tasarım kararları |
Bireysel çalışma |
5 |
Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) |
Bireysel çalışma |
6 |
Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) |
Bireysel çalışma |
7 |
Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) |
Bireysel çalışma |
8 |
Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) |
Bireysel çalışma |
9 |
Tasarım kararları (2ARA TESLİM ve JÜRİ) |
Bireysel çalışma |
10 |
Mekansal organizasyonun, 1/50, 1/20 ölçekli çalışmalarla kesinleştirilmesi. Önerilerin gerektirdiği yapısal ve strüktürel müdahalelerin belirlenmesi gerekli araştırmaların yapılması |
Bireysel çalışma |
11 |
Kullanılacak malzeme ve teknolojik yaklaşımların belirlenmesi gerekli araştırmaların yapılması,1/50, 1/20, 1/5 ölçekli çizimler, maketler, perspektiflerle önerilerin olgunlaştırılması. |
Bireysel çalışma |
12 |
projelerin 1/50, 1/20 ve 1/5 ölçekli planlar, kesitler, perspektifler, maketler aracılığı ile olgunlaştırılması. |
Bireysel çalışma |
13 |
1/50, 1/20 ve 1/5 ölçekli çalışmalar yoluyla strüktürel çözümlerin, detay ve malzemelerin netleştirilmesi, İç mekan atmosferinin farklı sunum teknikleriyle çalışılması, |
Bireysel çalışma |
14 |
Sunum çalışmaları toplu ve bireysel kritikler, Final sunumlarına hazırlık. |
Bireysel çalışma |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.