DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimari Proje IV: İç Mekan-Kent ve Çevre Arayüzü Stüdyosu IAR 302 Bahar 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar IA 301
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Burcu Çiğdem YILMAZ
Dersin Amacı: IA 301`in devamı niteliğinde olan bu tasarım stüdyosunda öğrencilerin göreceli olarak daha büyük ölçekli ve fonksiyonel anlamda daha karmaşık mekanların tasarımı üzerinde çalışmaları, mekansal ilişkileri sadece iç mekanlar ölçeğinde değil yapının yakın çevresi ve kentsel ölçekte düşünebilmeleri, ve bunların yanı sıra malzeme, yapı, detay, ve mimari anlatım teknikleri konularında bilgilerini geliştirip yaratıcı çözümler üretebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dönem boyunca 2 proje üzerinde çalışılır. Bunların ilki 2-3 hafta süren kavramsal ağırlıklı, mekansal ilişkilerin irdelenmesine ve farklı mekan oluşturma yöntemlerine odaklanan, farklı strüktürel sistemlerin ve malzemelerin mekanların niteliğine referansla tartışıldığı, ve bunun yanı sıra öğrencilerin grup halinde çalışmalarını destekleyen bir projedir.

Final projesi niteliğindeki ikinci proje ise çoklu fonksiyonlara cevap verecek bir programa ve farklı niteliklerdeki mekanların ilişkilendirilmesine dayanan ve önceki dönem projelerinden daha büyük ölçekli bir projedir. Bu projede (tercihan tarihi bir bağlamda yer alan) bir yapının iç ve dış mekanları, yakın çevre ve kentsel bağlamla ilişkilerinin irdelendiği 1/200 vaziyet planından başlanarak iç mekan ölçeğinde malzeme, renk, ve strüktürün çalışıldığı 1/10 ve 1/5 ölçeğindeki detay çizimlerine varan kapsamlı bir çalışmayla tasarlanır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İç tasarım problemlerinin çözümü için yaratıcı, yenilikçi ve ilerici fikirler, yaklaşımlar ve öneriler üretmek
  • 2- Sanatsal ve entelektüel düşünceleri uygulamaya dönüştürme yeteneğini kazandırmak.
  • 3- Düşünce ve tasarımları analiz ve sunum kullanarak ifade edebilme.
  • 4- Mimari ve kentsel ölçeklerde sorumluluk ve çevre bilinci ile iç ve çevre tasarımı konusunu sorgulayabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje içeriğine bağlı olarak öğretim üyesi tarafından farklı konular üzerine yapılan sunumlar toplu ve bireysel kritikler jüriler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje konusunun tanımlanması, tartışılması Proje alanı ve çevresi ile ilgili tarihsel, kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerin araştırılması ilgili belgelerin (haritalar, resimler, kaynakça gibi) edinilmesi Grup çalışması
2 Alan araştırması, çizim gruplarının işlerinin stüdyoda sunularak paylaşımı, Çevre ve yapı ölçeğinde gerçekleştirilen analizlerin tartışılması. Tasarım kararları almaya yönelik kavramsal çalışmalara başlanması. Grup çalışması
3 Tasarım kararları almaya yönelik kavramsal çalışmaların tamamlanıp, sunulması (1ARA TESLİM ve JÜRİ) Grup çalışması
4 Çevresel ve yapısal ölçekte tasarım kararları Bireysel çalışma
5 Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) Bireysel çalışma
6 Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) Bireysel çalışma
7 Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) Bireysel çalışma
8 Tasarım kararları (mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım ve ilişkilerin belirlenmesi) Bireysel çalışma
9 Tasarım kararları (2ARA TESLİM ve JÜRİ) Bireysel çalışma
10 Mekansal organizasyonun, 1/50, 1/20 ölçekli çalışmalarla kesinleştirilmesi. Önerilerin gerektirdiği yapısal ve strüktürel müdahalelerin belirlenmesi gerekli araştırmaların yapılması Bireysel çalışma
11 Kullanılacak malzeme ve teknolojik yaklaşımların belirlenmesi gerekli araştırmaların yapılması,1/50, 1/20, 1/5 ölçekli çizimler, maketler, perspektiflerle önerilerin olgunlaştırılması. Bireysel çalışma
12 projelerin 1/50, 1/20 ve 1/5 ölçekli planlar, kesitler, perspektifler, maketler aracılığı ile olgunlaştırılması. Bireysel çalışma
13 1/50, 1/20 ve 1/5 ölçekli çalışmalar yoluyla strüktürel çözümlerin, detay ve malzemelerin netleştirilmesi, İç mekan atmosferinin farklı sunum teknikleriyle çalışılması, Bireysel çalışma
14 Sunum çalışmaları toplu ve bireysel kritikler, Final sunumlarına hazırlık. Bireysel çalışma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

- Reznikoff, S. C. 1986. Interior Graphic Design Standards. New York: Whitney Library of Design.
- Allen, E. 2007. Architectural detailing : function, constructibility, aesthetics. Hoboken: John Wiley & Sons.
- Ching, F. D.K. 2005. Interior design illustrated. New York: John Wiley & Sons.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 1 10
Sunum/Jüri 1 50
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Uygulama12424
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Diğer Uygulamalara Hazırlık14570
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):300


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1     1                  
OC2     1                  
OC3 3                      
OC4             2