DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimari Proje V: Sürdürülebilir İç Mekanlar Stüdyosu IAR 401 Güz 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: solmazk
Dersin Amacı: Bu tasarım stüdyosu, çeşitli iç mekanları analiz etme, inceleme ve değerlendirmeye yönelik becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Verilen mekanların tarihi ve güncel bağlamları çerçevesinde değerlendirilip, mekânsal örgütlenmesi, malzeme seçimi ve program ilişkileriyle uygun tasarım çözümlerinin üretilmesine odaklanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tasarım stüdyosu iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde mekânsal kurgu ve tasarım kararlarına odaklanırken. Stüdyonun ikinci yarısında iç mekanın temelini oluşturan, malzeme seçimleri, doğal ve yapa aydınlatma senaryoları, renk ve desen kullanımlarına odaklanmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İç mekan örgütlenmesini anlamak ve Mekanı kurgulamak
  • 2- Tasarım probleminin bağlamını göz önünde bulundurarak, tasarıma değer katmak
  • 3- Malzeme ve detayları ve dijital üretim teknolojilerini anlamak
  • 4- Tasarımın farklı aşamalarını temsil edecek temsil araçlarına yetkin olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Derste çalışma, ödevler, örnek araştırmak, saha gezisi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş, örnek araştırma ödevi 2B-3B çizimler, maket
2 Örnek sunumları ve panel 2B-3B çizimler, maket
3 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
4 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
5 Ara Jüri Proje (1/100, 1/50) 2B-3B çizimler, maket
6 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
7 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
8 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
9 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
10 Ara Jüri Proje (1/100, 1/50) 2B-3B çizimler, maket
11 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
12 Stüdyo çalışması 2B-3B çizimler, maket
13 Proje sunum ve maket yapımı 2B-3B çizimler, maket
14 Final Jüri Detaylı proje (1/20, 1/10, etc.) 2B-3B çizimler, maket


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Norberg-Schulz, C. (1980). Genius loci: Towards a phenomenology of architecture. London: Academy Editions.


DİĞER KAYNAKLAR

Norberg-Schulz, C. (1980). Genius loci: Towards a phenomenology of architecture. London: Academy Editions.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 1 10
Sunum/Jüri 2 50
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Uygulama12424
Sunum/Jüriye Hazırlık22550
Diğer Uygulamalara Hazırlık14342
Final Sınavı15858
Toplam İş Yükü (saat):300


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3 1                    
OC2   2                    
OC3     1                  
OC4     1