Akademik Birim: |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
IA401 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Berrin ÖZDEMİR |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin, iç mimarlık eğitiminin bütünlüğünü oluşturan tüm disiplin alanlarında gerekli bilgi ve birikime sahip olduklarını ve istenen mesleki seviyeye ulaştıklarını göstermeleri projenin gerektirdiği araştırmaları yapıp yorumlayabilmeleri kendi kararları doğrultusunda tasarımlarını geliştirip, yapılan eleştirileri özümseyerek, bilgi ve birikimlerini özgün birer ürüne dönüştürmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste öğrencilerin seçtikleri proje konusu üzerinden kullanıcı profillerini belirleyerek mekansal organizasyon programı hazırlamaları ve bu program doğrultusunda yaratıcı fikirler geliştirerek dört yıl boyunca kazandıkları bilgi ve deneyimi gösteren iç mekan projeleri tasarlamaları gerekmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 1. Sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamlarda bina ve çevre ölçeklerinde analitik çalışma becerisi kazanmak, ve elde edilen verilri eleştirel yorumlayabilme
- 2- 2. Tasarım süreçlerinin gereksinimlerine bağlı olarak öğrenme sürecini yönetebilme becerisi kazanmak
- 3- 3. Farklı ihtiyaçlara bağlı olarak iç mekan kullanımını tasarlama ve programlama becerileri kazanmak
- 4- 4. Ulusal veya uluslararası bağlamlarda ve diğer disiplinlerle birlikte (bireysel veya grup olarak) tasarım süreci içinde yer alma becerisi edinmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli sunumlar Toplu tartışmalarBireysel ve toplu kritiklerKısa süreli eskiz problemleri Okuma metinleri ve metinler üzerinden toplu tartışmalarSınıf gezileriDavetli konuşmacılar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Projenin tanımlanması ve analitik dökümanların temini (haritalar, görseller, bibliografya vs.) |
Arazi analizi ve sunum maket altlığı hazırlanması |
2 |
Alan çalışması, Grup iş bölümü, analizlerin tartışılması, kavramsal kararların başlangıcı (1/500, 1/200 ölçekler) |
Arazi analizi ve sunum maket altlığı hazırlanması |
3 |
Kavramsal tasarım kararları (1/500, 1/200 ölçekler) |
Bireysel çalışma |
4 |
1/500 1/200 ölçekli proje önerileri |
Bireysel çalışma |
5 |
Mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım - 1/100 ölçek |
Bireysel çalışma |
6 |
Mimari programın detaylandırılması ve işlevsel dağılım - 1/100 ölçek |
Bireysel çalışma |
7 |
1.Teslim ve ilk jüri 1/500, 1/200, 1/100 ölçekli çizimler ve 1/100 ölçekli maket, poster formatı ve kavramsal paftalar . |
Teslim ve sunum hazırlığı |
8 |
Jüri kritikleri doğrultusunda projelerin değerlendirilmesi |
Bireysel çalışma |
9 |
Mekan konfigüsayonunun finalize edilmesi - 1/200, 1/100 ölçek çalışmaları, yapısal müdahalelerin belirlenmesi ve gerekli araştırmalar |
Bireysel çalışma |
10 |
Seçilen kısımlardan 1/50 ve 1/20 ölçekli detay çalışmaları |
Bireysel çalışma |
11 |
Malzeme ve teknolojik yaklaşımların tanımlanması (1/100, 1/50, 1/20, 1/5 ölçekli çizim ve maketler ve önerilerin perspektiflerle olgunlaştırılması |
Bireysel çalışma |
12 |
2.(ön)teslim ve jüri - 1/100, 1/50, 1/20, 1/5 ölçekli çizim, maket, poster formatı ve kavramsal paftalar. |
Teslim ve sunum hazırlığı |
13 |
Jüri kritikleri doğrultusunda projelerin değerlendirilmesi ve kolektif tartışmalar |
Bireysel çalışma |
14 |
Final teslim ve sunum için ileri sunum tekniklerine hazırlık, bireysel ve grup kritikleri |
Bireysel çalışma |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.