DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mesleki Pratik ve Etik IAR 427 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Berrin ÖZDEMİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, ister küçük ister büyük bir firmada olsun, bir projeyi yönetmek için bir uygulama oluşturma konusunda bilgiyi paylaşmaktır. İç Mimarlık Mesleğinde etik kavramı anlatıldıktan sonra bu bilgiler etikle ilişkisiyle birlikte aktarılır.
Dersin İçeriği: Bu ders içeriğini 4 ana modül altında aktarmaktadır. Bunlar Etik, İç Mimarlıkta İşletmenizi Kurmak, Proje ve Hizmet Verme Yöntemleri, Sürdürülebilir İş Kararları Vermektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenciler Etik kavramını ve bunun İç Mimarlık meslek pratiği ile ilgisini bilirler.
  • 2- Öğrenciler bir İç Mimarlık projesinin gerçekleştirilmesinden, proje yönetimi, süreçte gereken tüm belgelerin hazırlıklarını ve bunlarla ilgili hukuki çerçeveleri bilirler.
  • 3- Öğrenciler iş hayatı ile ilgili kavramları – ki bunlar pazarlama, finans, satış olarak özetlenebilir- İç Mimarlık meslek pratiği ile ilişkileri çerçevesinde bilirler.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konferanslar, misafir konuşmacıların seminerleri, vaka çalışmaları, ofislere saha gezileri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş. Kavram olarak ve İç Mimarlık Mesleği bağlamında Etik yok
2 Etik: Vaka Çalışmaları Vaka çalışması raporunu yazmış olma
3 İç Mimarlık Mesleğinde İşinizi Oluşturmak I- İç Mimarlık Pratiğini Yaratmak ve Yönetmek Verilen vakaları inceleyip rapor yazmak
4 İç Mimarlık Mesleğinde İşinizi Oluşturmak II- İş Planı ve Stratejik Plan Hazırlamak İş Planı vakaları ile ilgili rapor hazırlamak
5 İç Mimarlık Mesleğinde İşinizi Oluşturmak III- Finans, Pazarlama ve Promosyon Temel İlkeleri Finans, pazarlama ve promosyon ile ilgili rapor yazmak
6 Proje ve Servis Hizmeti Verme Yöntemleri I: Proje Yönetimi Süreci Vaka çalışması raporu
7 Proje ve Servis Hizmeti Verme Yöntemleri II: Proje Yönetimi ve Kontratlar Kontrat hazırlığı
8 Proje ve Servis Hizmeti Verme Yöntemleri III: Uygulama Projesi ve Spesifikasyonları ile Proje Yönetimi İlişkisi İhale dosyası hazırlığı
9 Sürdürülebilir İş Kararları Vermek I: Adaletli bir Rekabet İç Mimarlıkta rekabet konulu kısa rapor
10 Sürdürülebilir İş Kararları Vermek II: Hedefler ve Kariyer Seçenekleri Proje hazırlığı
11 Sürdürülebilir İş Kararları Vermek III: Meslek İcrası ile Değer Yaratmak Proje hazırlığı
12 Vaka Çalışması: Kendi Firmanı Kurmak Vaka çalışması
13 Vaka Çalışması: Kendi Firmanı Kurmak Vaka çalışması
14 Sunum: Kariyer Günü Kendinizi ve firmanızı sunuma hazırlamış olmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Piotrowski, Christine M. 2013. Professional Practice for Interior Designers. Fifth Edition. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc


DİĞER KAYNAKLAR

Instructors notes, presentations and invited guests’s talks/presentations


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 6 25
Proje 1 10
Ödev 3 10
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 4 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 8 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 15
Final Sınavı 1 40
Total: 38 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Uygulama6212
Proje11616
Ödev326
Diğer Uygulamalara Hazırlık428
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler818
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar188
Final Sınavı11414
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3