DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimari Deneyler IAR 341 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Hakika SEZGİN
Dersin Amacı: 1. Mimari kültürü keşfetmek
2. Üretim sürecinde deneyim kazanmak
3. Malzeme performatifliğini keşfetmek
4. Son ürün ve onun yaratım sürecini sunmak
Dersin İçeriği: Farklı özelliklere sahip malzemeler ve üretim süreçleri hakkında dersler işlenecektir. Öğrenciler malzeme performatifliğini keşfedebilecekleri projeler üzerinde çalışarak dönem içerisinde sunacaklardır. Dönem sonunda öğrencilerin çalışmalarının sergilenmesi öngörülür.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1. Yapım süreci
  • 2- 2. İmalatın mimari kültürdeki uzantıları
  • 3- 3. Kritik düşünme
  • 4- 4. Son üründe tasarım sürecini sunmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, sunum, çalıştay, sergi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Saha gezisi
2 Konu anlatımı, kağıt strüktür ödevi
3 Konu anlatımı, kağıt strüktür stüdyo çalışması
4 Konu anlatımı, kağıt strüktür teslim ve forum
5 Konu anlatımı, tel strüktür ödevi
6 Konu anlatımı, tel strüktür stüdyo çalışması
7 Konu anlatımı, tel strüktür teslim ve forum
8 Konu anlatımı, plastik deneyleme ödevi
9 Konu anlatımı, plastik deneyleme stüdyo çalışması
10 Konu anlatımı, plastik deneyleme stüdyo çalışması
11 Konu anlatımı, plastik deneyleme teslim ve forum
12 Sergi projesi ve sunum
13 Sergi stüdyo çalışması
14 Sergi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ingold, T. Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture, New York & London, Routledge, 2013.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 3 60
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje31545
Final Sınavı13838
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4