| Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | yok | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Sağlık kavramına çağdaş yaklaşımları Tasarım alanları ile ilişkileri çerçevesinde tanıtmaktır. Ders kuramsal olarak ekolojik modeli izleyerek, karmaşık bir olgu olan Sağlık kavramını tasarımın farklı ölçeklerinde inceler. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Ders çerçevesinde sağlık kavramı ürün, mekan, bina ve kent ölçeğinde insan odaklı olarak tamamlanmış araştırma projeleri çerçevesinde ele alınmaktadır. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Sağlık ve tasarım arasındaki ilişkinin kuramsal boyutunu anlamak.2- Tasarımın mikro, mezo ve makro ölçekleri ile sağlık kavramı arasındaki ilişkileri disiplinlerarası ilişkileriyle anlayabilmek ve örneklendirebilmek.3- Tekli ya da çoklu vaka analizi yoluyla seçilen tasarım ölçeğinde bir mini-araştırma projesi tasarlayıp yürütebilmek.4- Saha çalışması yürüterek, anket, gözlem, açık uçlu görüşme gibi tekniklerle kullanıcı görüşlerini toplayarak değerlendirebilmek.
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, görsel sunumlar, tartışma, vaka çalışmaları (takım olarak), teknik geziler, proje sunumları. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ | 
	| 1 | Sağlık Kavramının Çağdaş Tanımının Gelişimi | Gerekmemekte. | 1 | 
	| 2 | İyileştiren Çevreler: Sağlık ve Çevreyi Beraber Çalışmak için bir Kavramsal Çerçeve Önerisi | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 1,2 | 
	| 3 | Kentten Ürüne: Tasarımın İyileştirici Gücü üzerine Literatür | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 1,2 | 
	| 4 | Günlük Kentli Deneyimleri ile Sağlıklı Kenti Anlamak | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 1,2,3 | 
	| 5 | Evrensel Tasarım Kavramı | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 1,2,3 | 
	| 6 | Sağlıklı Evler: Mekan Aidiyetini Geliştirmek, Kalabalıklaşma ve Diğer Faktörler | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 2,3,4 | 
	| 7 | Sağlık Yapıları ve Bakım Çevreleri ile İyileşme Arasındaki Bağlantıyı Anlamak | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 2,3,4 | 
	| 8 | İşyeri Sağlığı (Office Space Film Gösterimi) | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 2,3,4 | 
	| 9 | Sağlıklı Okul Çevreleri & Konu belirleme çalıştayı | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 2,3,4 | 
	| 10 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık & Tartışma | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 4,5 | 
	| 11 | Sürdürülebilirlik ve Sağlık & Tartışma | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 4,5 | 
	| 12 | Stres Yaratmayan Servis, Ürün ve Çevre Tasarımları & Tartışma | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 4,5 | 
	| 13 | Çalıştay: Final Ödevi için Bilgi Paylaşım ve Değişimleri | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 4,5 | 
	| 14 | Çalıştay: Final Ödevi için Bilgi Paylaşım ve Değişimleri | Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 4,5 | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
 | Antonovsky, A. Unraveling The Mystery of Health - How People Manage Stress and Stay Well, San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1987 Catharine Ward Thompson, and Penny Travlou. 2007. Open Space: People Space. London; New York: Taylor and Francis.
 
 Dannenberg, Andrew L, Howard Frumkin, and Richard J Jackson. 2011. Making Healthy Places: Designing and Building for Health, Well-Being, and Sustainability. Washington; Covelo; London: Island Press.
 
 Kellert, Stephen R, Judith Heerwagen, and Martin Mador. 2008. Biophilic Design: The Theory, Science, and Practice of Bringing Buildings to Life. Hoboken, N.J.: Wiley.
 | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek