| Akademik Birim: | 
    İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu dersin amacı, Sağlık kavramına çağdaş yaklaşımları Tasarım alanları ile ilişkileri çerçevesinde tanıtmaktır. Ders kuramsal olarak ekolojik modeli izleyerek, karmaşık bir olgu olan Sağlık kavramını tasarımın farklı ölçeklerinde inceler. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Ders çerçevesinde sağlık kavramı ürün, mekan, bina ve kent ölçeğinde insan odaklı olarak tamamlanmış araştırma projeleri çerçevesinde ele alınmaktadır. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Sağlık ve tasarım arasındaki ilişkinin kuramsal boyutunu anlamak.
 - 2- Tasarımın mikro, mezo ve makro ölçekleri ile sağlık kavramı arasındaki ilişkileri disiplinlerarası ilişkileriyle anlayabilmek ve örneklendirebilmek.
 - 3- Tekli ya da çoklu vaka analizi yoluyla seçilen tasarım ölçeğinde bir mini-araştırma projesi tasarlayıp yürütebilmek.
 - 4- Saha çalışması yürüterek, anket, gözlem, açık uçlu görüşme gibi tekniklerle kullanıcı görüşlerini toplayarak değerlendirebilmek.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders anlatımı, görsel sunumlar, tartışma, vaka çalışmaları (takım olarak), teknik geziler, proje sunumları. | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
ÖÇ | 
	| 1 | 
    Sağlık Kavramının Çağdaş Tanımının Gelişimi | 
    Gerekmemekte. | 
        1 | 
    
	| 2 | 
    İyileştiren Çevreler: Sağlık ve Çevreyi Beraber Çalışmak için bir Kavramsal Çerçeve Önerisi | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        1,2 | 
    
	| 3 | 
    Kentten Ürüne: Tasarımın İyileştirici Gücü üzerine Literatür | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        1,2 | 
    
	| 4 | 
    Günlük Kentli Deneyimleri ile Sağlıklı Kenti Anlamak | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        1,2,3 | 
    
	| 5 | 
    Evrensel Tasarım Kavramı | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        1,2,3 | 
    
	| 6 | 
    Sağlıklı Evler: Mekan Aidiyetini Geliştirmek, Kalabalıklaşma ve Diğer Faktörler | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        2,3,4 | 
    
	| 7 | 
    Sağlık Yapıları ve Bakım Çevreleri ile İyileşme Arasındaki Bağlantıyı Anlamak | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        2,3,4 | 
    
	| 8 | 
    İşyeri Sağlığı (Office Space Film Gösterimi) | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        2,3,4 | 
    
	| 9 | 
    Sağlıklı Okul Çevreleri & Konu belirleme çalıştayı | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        2,3,4 | 
    
	| 10 | 
    Fiziksel Aktivite ve Sağlık & Tartışma | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        4,5 | 
    
	| 11 | 
    Sürdürülebilirlik ve Sağlık & Tartışma | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        4,5 | 
    
	| 12 | 
    Stres Yaratmayan Servis, Ürün ve Çevre Tasarımları & Tartışma | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        4,5 | 
    
	| 13 | 
    Çalıştay: Final Ödevi için Bilgi Paylaşım ve Değişimleri | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        4,5 | 
    
	| 14 | 
    Çalıştay: Final Ödevi için Bilgi Paylaşım ve Değişimleri | 
    Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı | 
        4,5 | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
 Antonovsky, A. Unraveling The Mystery of Health - How People Manage Stress and Stay Well, San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1987 
Catharine Ward Thompson, and Penny Travlou. 2007. Open Space: People Space. London; New York: Taylor and Francis. 
 
Dannenberg, Andrew L, Howard Frumkin, and Richard J Jackson. 2011. Making Healthy Places: Designing and Building for Health, Well-Being, and Sustainability. Washington; Covelo; London: Island Press. 
 
Kellert, Stephen R, Judith Heerwagen, and Martin Mador. 2008. Biophilic Design: The Theory, Science, and Practice of Bringing Buildings to Life. Hoboken, N.J.: Wiley. | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek