Akademik Birim: |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Burcu Çiğdem YILMAZ |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, Sağlık kavramına çağdaş yaklaşımları Tasarım alanları ile ilişkileri çerçevesinde tanıtmaktır. Ders kuramsal olarak ekolojik modeli izleyerek, karmaşık bir olgu olan Sağlık kavramını tasarımın farklı ölçeklerinde inceler. |
Dersin İçeriği: |
Ders çerçevesinde sağlık kavramı ürün, mekan, bina ve kent ölçeğinde insan odaklı olarak tamamlanmış araştırma projeleri çerçevesinde ele alınmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sağlık ve tasarım arasındaki ilişkinin kuramsal boyutunu anlamak.
- 2- Tasarımın mikro, mezo ve makro ölçekleri ile sağlık kavramı arasındaki ilişkileri disiplinlerarası ilişkileriyle anlayabilmek ve örneklendirebilmek.
- 3- Tekli ya da çoklu vaka analizi yoluyla seçilen tasarım ölçeğinde bir mini-araştırma projesi tasarlayıp yürütebilmek.
- 4- Saha çalışması yürüterek, anket, gözlem, açık uçlu görüşme gibi tekniklerle kullanıcı görüşlerini toplayarak değerlendirebilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, görsel sunumlar, tartışma, vaka çalışmaları (takım olarak), teknik geziler, proje sunumları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Sağlık Kavramının Çağdaş Tanımının Gelişimi |
Gerekmemekte. |
1 |
2 |
İyileştiren Çevreler: Sağlık ve Çevreyi Beraber Çalışmak için bir Kavramsal Çerçeve Önerisi |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
1,2 |
3 |
Kentten Ürüne: Tasarımın İyileştirici Gücü üzerine Literatür |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
1,2 |
4 |
Günlük Kentli Deneyimleri ile Sağlıklı Kenti Anlamak |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
1,2,3 |
5 |
Evrensel Tasarım Kavramı |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
1,2,3 |
6 |
Sağlıklı Evler: Mekan Aidiyetini Geliştirmek, Kalabalıklaşma ve Diğer Faktörler |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
2,3,4 |
7 |
Sağlık Yapıları ve Bakım Çevreleri ile İyileşme Arasındaki Bağlantıyı Anlamak |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
2,3,4 |
8 |
İşyeri Sağlığı (Office Space Film Gösterimi) |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
2,3,4 |
9 |
Sağlıklı Okul Çevreleri & Konu belirleme çalıştayı |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
2,3,4 |
10 |
Fiziksel Aktivite ve Sağlık & Tartışma |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
4,5 |
11 |
Sürdürülebilirlik ve Sağlık & Tartışma |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
4,5 |
12 |
Stres Yaratmayan Servis, Ürün ve Çevre Tasarımları & Tartışma |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
4,5 |
13 |
Çalıştay: Final Ödevi için Bilgi Paylaşım ve Değişimleri |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
4,5 |
14 |
Çalıştay: Final Ödevi için Bilgi Paylaşım ve Değişimleri |
Anlatılan ve anlatılacak konu ile ilgili araştırma ve derse katkı |
4,5 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Antonovsky, A. Unraveling The Mystery of Health - How People Manage Stress and Stay Well, San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1987
Catharine Ward Thompson, and Penny Travlou. 2007. Open Space: People Space. London; New York: Taylor and Francis.
Dannenberg, Andrew L, Howard Frumkin, and Richard J Jackson. 2011. Making Healthy Places: Designing and Building for Health, Well-Being, and Sustainability. Washington; Covelo; London: Island Press.
Kellert, Stephen R, Judith Heerwagen, and Martin Mador. 2008. Biophilic Design: The Theory, Science, and Practice of Bringing Buildings to Life. Hoboken, N.J.: Wiley. |