Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Yöntemleri ve Pratikler | IAR 442 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | solmazk |
Dersin Amacı: | Ders temel tasarım yöntemlerine, farklı tasarım felsefelerine, güncel tasarım pratiklerinde yenileşime ve tasarım medyasının kullanım olanaklarına odaklanır. Tasarımda yenilikçi ve yaratıcı düşünceye yönelik farkındalık oluşturmak ve tasarım stratejileri ve yaklaşımları hakkında pratik ve teorik bilgi vermek ana hedefidir. Ders tasarım araçları, tasarımda bilişsel süreçler ve tasarım yöntemlerinin farklı boyutlarını disiplinler arası bir örnekler üzerinden tartışır. Ders haftalık okumalar, vaka analizleri ve saha araştırması raporlarını kullanarak, tasarım araştırmaları hakkında giriş niteliğinde bilgi verir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği tasarım yaklaşımlarını tarihi eşiklere vurgu yaparak aktarır. Tasarım süreçlerinin bilişsel ve görsel süreçlerini tartışır. Disiplinler arası bir ortamda tasarımcının davranışlarını çapraz sorguya alır. Tasarımcıların yapma, araç kullanma ve düşünme stratejilerini inceler. Bilgisayar destekli tasarım yaklaşımlarını ve paradigmalarını tanıtır. Öğrencilerinin tasarım ortamı, tasarım süreci ve tasarımcı hakkında farkındalık geliştirmesini sağlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminerler, sunumlar, öğrenci saha araştırması, saha raporu, araştırma makalesi, öğrenci sunumları ve final raporu. Tasarım süreci diyagramı. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş/ Genel bakış | |
2 | Seminer 1/ Kavramlar ve tanımlar | Bayazit, N. (2004). Investigating design: A review of forty years of design research. Design issues, 20(1), 16-29. |
3 | Seminer 2/ Problem çözmek olarak tasarım Analitik tasarım modelleri | Chapter 1 “What is Designing”, Jones, J. C. 1992. Design methods. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold. |
4 | Seminer 3/ Tasarımda reflektif düşünce Sezgisel tasarım modelleri ve yaklaşımları | The Architectural Studio as an Exemplar of Education for Reflection-in-Action, Donald A. Schön, Journal of Architectural Education (1984), Vol. 38, No. 1. pp. 2-9. |
5 | Seminer 4/ Teknoloji Tasarım Medya Tasarım araçları, CAAD, BIM | Lawson, B. (2006). How designers think: the design process demystified. Routledge. |
6 | Seminer 5/ Tasarım süreçlerini anlamak Analiz, Haritalama, Görselleştirme | Chapter 3 “Route maps of the design process”, How Designers Think, Lawson, B. R. 2006. How designers think. 4th ed. Oxford: Architectural Press. |
7 | Vize: Seçilmiş vaka analizi için kısa rapor | |
8 | Film: Objectified by Gary Huswitt | |
9 | Film: Everything is a remix | |
10 | Sahada vaka analizi Stüdyo atölye | |
11 | Seminer 6/ Tasarım sürecine genel bakış Analiz, Haritalama, Görselleştirme | The Impact of Information Technology on Architectural Education in the 21st Century, Kalay, Y.E. 2008 Conference on Critical Digital: What Matters(s)?, Harvard University GSD, Cambridge (USA), pp. 3-6 |
12 | Sahada vaka analizi Stüdyo atölye | |
13 | Sunumlar 1 | |
14 | Sunumlar 2 |
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cohn J., Jersey B. 2011. Eames: The Architect & The Painter, Quest Productions Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Cross, N. 2008. Engineering Design Methods: Strategies for Product Design 4th ed. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Greene, J. 2010. Design Is How It Works: How the Smartest Companies Turn Products into Icons, Portfolio Hardcover. Jones, J. C. 1992. Design methods. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold. Kalay, Y. E. 2004. Architecture's new media: Principles, theories, and methods of computer-aided design. Cambridge, MA: MIT Press. Kieran, S., and J. Timberlake. 2004. Refabricating architecture: How manufacturing methodologies are poised to transform building construction. New York: McGraw-Hill. Lawson, B. R. 2004. What Designers Know ? Oxford: Architectural Press. Lawson, B. R. 2006. How designers think. 4th ed. Oxford: Architectural Press. Neumeier, M. 2008. The Designful Company: How to build a culture of nonstop innovation, Peachpit Press, San Francisco, CA. Rittel, H. W. J., and M. M. Webber. 1973. Dilemmas in a general theory of planning. Policy Sciences 4:155-169. Schön, D. 1987. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass. Simon, H. 1969. The Sciences of the Artificial. Cambridge: MIT Press. von Stamm, B. 2008. Managing Innovation, Design and Creativity, Wiley, CA. |
Huswitt, G. 2009. Objectified, Plexi Productions Huswitt, G. 2011. Urbanized, Plexi Productions |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 43 | 43 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | 2 | ||||||||||
OC2 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
OC3 | 3 | 1 | 2 | |||||||||
OC4 | 1 | 3 | ||||||||||
OC5 |