DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mekanı Anlamak IAR 443 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: zehra.atasoy
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iç mimarlık disiplinleri hakkında geniş bir genel bakış sağlamak ve öğrencilere mekânı, temel bağlamlarını ve ilgi alanlarını tanıtmaktır. Mekânsal deneyim dinamiktir ve inşa edilene değil, inşa edilmemiş olana dayanır. Öğrencilere mimarlığı mekân olarak görmeyi öğreterek, onlara inşa edilen çevrenin deneyiminin öncelikle mekânsal sınırların ve bağlantıların deneyiminin olduğunu hatırlatır.
Dersin İçeriği: Ders, konferanslar, tartışmalar, konuk konuşmacı seminerleri, saha gezileri, filmlerden oluşmaktadır. Dersin amacı mekân ve mekân tasarımının çeşitli yönlerini incelemektir. Ders, üç konu modülüne dayanmaktadır: Tasarım ve Teori, Teknoloji ve Bilim ve Mesleki Uygulama ve İletişim. Haftalık programda detaylandırılan seminerler bu modüllere dayanarak geliştirilmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İç mekan tasarım analizlerinin çeşitli sunum yöntemleriyle ifade edebilmesi
  • 2- Mimari ve kentsel ölçeklerde sorumluluk ve çevre bilinci ile iç ve çevre tasarımı konusunu sorgulayabilme
  • 3- İç mekan tasarımı için teknik bilgi sahibi olabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri teorik ders, seminer, sunum


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanıtım
2 Mesleğin Kısa Tarihi Grup çalışması
3 İç Tasarımın Temelleri Grup çalışması (Sunuma hazırlık ve sunum)
4 Film-Mon Oncle ve Sunum Bireysel çalışma
5 Türkiye'de İç Mekan Tasarımı Tarihi Bireysel çalışma
6 Teorileri Uzayda Çalışmak Bireysel çalışma
7 Mekan ve Aktivizm Bireysel çalışma
8 Kentsel iç mekanlar Bireysel çalışma
9 ATÖLYE Bireysel çalışma (Sunuma hazırlık ve sunum)
10 Önemlilik ve Mekan ve Sunum Bireysel çalışma
11 Ortamın Çevresel Özellikleri Bireysel çalışma
12 Uzay Teknolojisi Bireysel çalışma
13 İç Tasarımın Temelleri Bireysel çalışma
14 Mesleğin İç Tasarımı Bitirme projesi Bireysel çalışma (Sunuma hazırlık)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR

Boland Jr, R. J., Collopy, F., Lyytinen, K., & Yoo, Y. (2008). Managing as designing: lessons for organization leaders from the design practice of Frank O. Gehry. Design issues, 24(1), 10-25.
Buxton, B. (2010). Sketching user experiences: getting the design right and the right design. Morgan Kaufmann.
Carr-Chellman, A., & Savoy, M. (2004). User-design research. Handbook of research on educational communications and technology, 701-715.
Forlizzi, J. (1997). Designing for experience: An approach to human-centered design. Master of Design in Interaction Design, Department of Design, College of Fine Arts, Carnegie Mellon University.
Hassenzahl, M., & Tractinsky, N. (2006). User experience-a research agenda. Behaviour & information technology, 25(2), 91-97.
Rohrer, C. (2008). When to use which user experience research methods. Jakob Nielsen’s Alertbox.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 40
Proje Raporları 2 10
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 2 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Final Sınavı133
Sunum21326
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14114
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14114
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar13226
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3