Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mekanı Anlamak | IAR 443 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | zehra.atasoy |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, iç mimarlık disiplinleri hakkında geniş bir genel bakış sağlamak ve öğrencilere mekânı, temel bağlamlarını ve ilgi alanlarını tanıtmaktır. Mekânsal deneyim dinamiktir ve inşa edilene değil, inşa edilmemiş olana dayanır. Öğrencilere mimarlığı mekân olarak görmeyi öğreterek, onlara inşa edilen çevrenin deneyiminin öncelikle mekânsal sınırların ve bağlantıların deneyiminin olduğunu hatırlatır. |
Dersin İçeriği: | Ders, konferanslar, tartışmalar, konuk konuşmacı seminerleri, saha gezileri, filmlerden oluşmaktadır. Dersin amacı mekân ve mekân tasarımının çeşitli yönlerini incelemektir. Ders, üç konu modülüne dayanmaktadır: Tasarım ve Teori, Teknoloji ve Bilim ve Mesleki Uygulama ve İletişim. Haftalık programda detaylandırılan seminerler bu modüllere dayanarak geliştirilmiştir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | teorik ders, seminer, sunum |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım | |
2 | Mesleğin Kısa Tarihi | Grup çalışması |
3 | İç Tasarımın Temelleri | Grup çalışması (Sunuma hazırlık ve sunum) |
4 | Film-Mon Oncle ve Sunum | Bireysel çalışma |
5 | Türkiye'de İç Mekan Tasarımı Tarihi | Bireysel çalışma |
6 | Teorileri Uzayda Çalışmak | Bireysel çalışma |
7 | Mekan ve Aktivizm | Bireysel çalışma |
8 | Kentsel iç mekanlar | Bireysel çalışma |
9 | ATÖLYE | Bireysel çalışma (Sunuma hazırlık ve sunum) |
10 | Önemlilik ve Mekan ve Sunum | Bireysel çalışma |
11 | Ortamın Çevresel Özellikleri | Bireysel çalışma |
12 | Uzay Teknolojisi | Bireysel çalışma |
13 | İç Tasarımın Temelleri | Bireysel çalışma |
14 | Mesleğin İç Tasarımı Bitirme projesi | Bireysel çalışma (Sunuma hazırlık) |
- |
Boland Jr, R. J., Collopy, F., Lyytinen, K., & Yoo, Y. (2008). Managing as designing: lessons for organization leaders from the design practice of Frank O. Gehry. Design issues, 24(1), 10-25. Buxton, B. (2010). Sketching user experiences: getting the design right and the right design. Morgan Kaufmann. Carr-Chellman, A., & Savoy, M. (2004). User-design research. Handbook of research on educational communications and technology, 701-715. Forlizzi, J. (1997). Designing for experience: An approach to human-centered design. Master of Design in Interaction Design, Department of Design, College of Fine Arts, Carnegie Mellon University. Hassenzahl, M., & Tractinsky, N. (2006). User experience-a research agenda. Behaviour & information technology, 25(2), 91-97. Rohrer, C. (2008). When to use which user experience research methods. Jakob Nielsen’s Alertbox. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Proje Raporları | 2 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 2 | 40 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Sunum | 2 | 13 | 26 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 1 | 14 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 1 | 14 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 |