Akademik Birim: |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, iç mimarlık disiplinleri hakkında geniş bir genel bakış sağlamak ve öğrencilere mekânı, temel bağlamlarını ve ilgi alanlarını tanıtmaktır. Mekânsal deneyim dinamiktir ve inşa edilene değil, inşa edilmemiş olana dayanır. Öğrencilere mimarlığı mekân olarak görmeyi öğreterek, onlara inşa edilen çevrenin deneyiminin öncelikle mekânsal sınırların ve bağlantıların deneyiminin olduğunu hatırlatır. |
Dersin İçeriği: |
Ders, konferanslar, tartışmalar, konuk konuşmacı seminerleri, saha gezileri, filmlerden oluşmaktadır. Dersin amacı mekân ve mekân tasarımının çeşitli yönlerini incelemektir. Ders, üç konu modülüne dayanmaktadır: Tasarım ve Teori, Teknoloji ve Bilim ve Mesleki Uygulama ve İletişim. Haftalık programda detaylandırılan seminerler bu modüllere dayanarak geliştirilmiştir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İç mekan tasarım analizlerinin çeşitli sunum yöntemleriyle ifade edebilmesi
- 2- Mimari ve kentsel ölçeklerde sorumluluk ve çevre bilinci ile iç ve çevre tasarımı konusunu sorgulayabilme
- 3- İç mekan tasarımı için teknik bilgi sahibi olabilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
teorik ders, seminer, sunum |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Boland Jr, R. J., Collopy, F., Lyytinen, K., & Yoo, Y. (2008). Managing as designing: lessons for organization leaders from the design practice of Frank O. Gehry. Design issues, 24(1), 10-25.
Buxton, B. (2010). Sketching user experiences: getting the design right and the right design. Morgan Kaufmann.
Carr-Chellman, A., & Savoy, M. (2004). User-design research. Handbook of research on educational communications and technology, 701-715.
Forlizzi, J. (1997). Designing for experience: An approach to human-centered design. Master of Design in Interaction Design, Department of Design, College of Fine Arts, Carnegie Mellon University.
Hassenzahl, M., & Tractinsky, N. (2006). User experience-a research agenda. Behaviour & information technology, 25(2), 91-97.
Rohrer, C. (2008). When to use which user experience research methods. Jakob Nielsen’s Alertbox. |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek