DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimarlık ve Pazarlama Olanakları IAR 231 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: zehra.atasoy
Dersin Amacı: Dersin amacı iç mimarlık öğrencilerine kendilerini bekleyen kariyer rotalarının erken aşamalarda tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği: İç mimarlık donanımının sağladığı olanaklar ve bunun sonucunda iç mimarlık mesleği mensuplarının yer alabileceği sektör ve alt alanlar üzerinde durulacak bu derste iç mimarlık ve pazarlama ilişkisi konu edilecektir. Bu bağlamda ‘proje odaklı’ olarak tanımlanan bu ders, bölümün sektörel ortaklarıyla işbirliği içerisinde, farklı sektörlerde görevler üstlenen iç mimarlık meslek uzmanlarının katılımlarıyla yürütülecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1. Mesleki sorumluluk konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak,
  • 2- 2. Mesleğin alt alanları konularında bilgi ve kavrayış sahibi olmak
  • 3- 3. Sunum yapabilme, tartışma yürütebilme ve argüman geliştirme becerisi kazanmak
  • 4- 4. Çok disiplinli çalışma becerisi ve kavrayışı kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sunumlar, tartışmalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş, iç mimarlık bilgi alanının doğası, alanın sağladığı beceriler ve olasılıklar/esneklikler yok 1
2 İç mimarlık meslek uzmanlarının etkin olduğu alt alan ve yan sektörler Önerilen Okumalar 2
3 İç mimarlık ve inşaat / şantiye uygulamaları sektörü Önerilen Okumalar 3
4 İç mimarlık ve uygulama projesi sektörü Önerilen Okumalar 4
5 İç mimarlık ve proje yarışması sektörü Önerilen Okumalar 1
6 İç mimarlık ve yapay aydınlatma sektörü Önerilen Okumalar 4
7 İç mimarlık ve malzeme imalat ve ar-ge sektörü Önerilen Okumalar 3
8 İç mimarlık ve malzeme pazarlama sektörü Önerilen Okumalar 2
9 İç mimarlık ve mobilya imalat sektörü Önerilen Okumalar 1
10 İç mimarlık ve mobilya pazarlama sektörü Önerilen Okumalar 2
11 İç mimarlık ve emlak pazarlama sektörü Önerilen Okumalar 3
12 İç mimarlık ve reklamcılık sektörü Önerilen Okumalar 4
13 İç mimarlık ve yeni medya sektörü Önerilen Okumalar 1
14 SUNUMLAR (Öğrenci Ödev Sunumları) sunum / tartışma 2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

yok


DİĞER KAYNAKLAR

Lees-Maffei, G, 2008, Introduction: Professionalization as a focus in Interior Design History, Journal of Design History, Vol. 21, No. 1, Spring.

Piotrowski, C, 2004, Becoming an Interior Designer, John Wiley & Sons, New Jersey, USA


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev12323
Sunum/Jüriye Hazırlık12525
Final Sınavı13535
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4