Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimarlıkta Eleştiri | IAR 444 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | zehra.atasoy |
Dersin Amacı: | Dersin amacı eleştiri olgusunun iç mimarlık alanındaki rolünün öğrencilere tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | İç mimarlık alanında kuramsal çerçeve ve eleştirel düşünme olgusunun konu edileceği bu derste, iç mekanların, mekanlara yapılan müdahalelerin belirli kuramsal ve mantıksal çerçevelerde nasıl eleştirilebileceği ve bu eleştirinin sözlü ve yazılı olarak nasıl ifade edilebileceği ele alınacaktır. Bu bağlamda ‘proje odaklı’ olarak tanımlanan bu ders, bölümün sektörel ortaklarıyla işbirliği içerisinde, farklı sektörlerde ve kurumlarda görevler üstlenen iç mimarlık meslek uzmanlarının, araştırmacıların, yazarların ve kuramcıların katılımlarıyla yürütülecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, sunumlar, tartışmalar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş, iç mimarlıkta kuram ve eleştiri olgusu | yok | 1 |
2 | İç mimarlıkta eleştiri türleri, zeminleri ve çerçeveleri | Önerilen Okumalar | 2 |
3 | İç mimarlıkta eleştiri mecraları | Önerilen Okumalar | 3 |
4 | İç mimarlıkta eleştirel söylem teknikleri | Önerilen Okumalar | 4 |
5 | İç mimarlıkta eleştirel yazım teknikleri | Önerilen Okumalar | 1 |
6 | Eleştirel söylem uygulaması / Münazara Egzersizi | Önerilen Okumalar | 2 |
7 | Konuk sunumları | Önerilen Okumalar | 3 |
8 | Konuk sunumları | Önerilen Okumalar | 3 |
9 | Konuk sunumları | Önerilen Okumalar | 3 |
10 | Eleştirel yazım uygulaması | Önerilen Okumalar | 4 |
11 | Konuk sunumları | Önerilen Okumalar | 3 |
12 | Konuk sunumları | Önerilen Okumalar | 3 |
13 | Konuk sunumları | Önerilen Okumalar | 3 |
14 | SUNUMLAR (Öğrenci Ödev Sunumları) | sunum / tartışma | 1 |
yok |
White, A., Dickinson, A.W., 2008, Interior Design Criticism: Developing a Culture of Reverence for the Interior Environment, Journal of Interior Design 23(1):4 – 10. Eidson, P.L., 1986, Critical Thinking: Elements of Interior Design Theory, Interior Design Educators Council; Journal of Interior Design Education and Research 12 2): 19-24. Beecher, M.A., 2006, Designing Criticism: Integrating Written Criticism in Interior Design Education, Journal of Interior Design, V. 31, N.3, 54-61. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 23 | 23 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |