DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimarlıkta Eleştiri IAR 444 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: zehra.atasoy
Dersin Amacı: Dersin amacı eleştiri olgusunun iç mimarlık alanındaki rolünün öğrencilere tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği: İç mimarlık alanında kuramsal çerçeve ve eleştirel düşünme olgusunun konu edileceği bu derste, iç mekanların, mekanlara yapılan müdahalelerin belirli kuramsal ve mantıksal çerçevelerde nasıl eleştirilebileceği ve bu eleştirinin sözlü ve yazılı olarak nasıl ifade edilebileceği ele alınacaktır. Bu bağlamda ‘proje odaklı’ olarak tanımlanan bu ders, bölümün sektörel ortaklarıyla işbirliği içerisinde, farklı sektörlerde ve kurumlarda görevler üstlenen iç mimarlık meslek uzmanlarının, araştırmacıların, yazarların ve kuramcıların katılımlarıyla yürütülecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1. İç mimarlık kuramları konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak,.
  • 2- 2. İç mimarlığın teorik ve uygulamalı boyutlarını ilişkilendirme konularında bilgi ve kavrayış sahibi olmak
  • 3- 3. Sunum yapabilme, tartışma yürütebilme ve ‘eleştirel’ argüman geliştirme, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanmak
  • 4- 4. Çok disiplinli çalışma ve düşünme becerisi ve kavrayışı kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sunumlar, tartışmalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş, iç mimarlıkta kuram ve eleştiri olgusu yok 1
2 İç mimarlıkta eleştiri türleri, zeminleri ve çerçeveleri Önerilen Okumalar 2
3 İç mimarlıkta eleştiri mecraları Önerilen Okumalar 3
4 İç mimarlıkta eleştirel söylem teknikleri Önerilen Okumalar 4
5 İç mimarlıkta eleştirel yazım teknikleri Önerilen Okumalar 1
6 Eleştirel söylem uygulaması / Münazara Egzersizi Önerilen Okumalar 2
7 Konuk sunumları Önerilen Okumalar 3
8 Konuk sunumları Önerilen Okumalar 3
9 Konuk sunumları Önerilen Okumalar 3
10 Eleştirel yazım uygulaması Önerilen Okumalar 4
11 Konuk sunumları Önerilen Okumalar 3
12 Konuk sunumları Önerilen Okumalar 3
13 Konuk sunumları Önerilen Okumalar 3
14 SUNUMLAR (Öğrenci Ödev Sunumları) sunum / tartışma 1


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

yok


DİĞER KAYNAKLAR

White, A., Dickinson, A.W., 2008, Interior Design Criticism: Developing a Culture of Reverence for the Interior Environment, Journal of Interior Design 23(1):4 – 10.

Eidson, P.L., 1986, Critical Thinking: Elements of Interior Design Theory, Interior Design Educators Council; Journal of Interior Design Education and Research 12 2): 19-24.

Beecher, M.A., 2006, Designing Criticism: Integrating Written Criticism in Interior Design Education, Journal of Interior Design, V. 31, N.3, 54-61.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev12323
Sunum/Jüriye Hazırlık12525
Final Sınavı13535
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4