DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanat, Zanaat ve Tasarım Tarihi IND 211 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayşe EREK
Dersi Veren(ler): Ayşe EREK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri önde gelen sanat, mimarlık ve tasarım ürünleriyle tarihsel bir bakış açısıyla tanıştırmayı sağlamak, bu işlere karşı anlayışlarını geliştirmek, görsel ifade, biçim ve içeriğe yönelik eleştirel bakış açılarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders sanatçı, tasarımcı, üsluplar ve kültürleri, estetik ve tarihsel bakış açılarıyla günümüze kadar olan dönemde seçilmiş dönemler üzerinde karşılaştırmalı analizlerle ele alır, bu dönemlerde sanat, zanaat ve tasarımda gerçekleşen modernleşmeyi sosyal, teknik, politik, ekonomik bakış açılarıyla ve kültürler arası etkileşimleri göz önüne alarak irdeler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sanat, tasarım, ve mimarlık ürünlerini tanımlamak, sanat ve tasarım tarihi içindeki yerleri konusunda fikir sahibi olmak.henüz girilmemiş.
  • 2- Sanat ve tasarımın farklı dönem, üslup, geleneklerini tanımak, birbirinden ayırmak.
  • 3- Sanat ve tasarım terminolojisi tarihi ve kültürei bağlamları içinde kullanmak
  • 4- Sanat ve tasarımın tarihsel referanslarını tanımak
  • 5- Kültürel ve pratik bilgiyi proje geliştirmek ve takım çalışması yapmak amacıyla kullanabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje geliştirme, mentörlerle birlikte çalışma, seminer, arşiv-müze-sergi gezileri, çevrimiçi kaynaklar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş Dersi 1,2,3,4,5
2 Antik Yunan Dönemi'nde Sanat ve Tasarım Kleiner, F., et al. Ch 5 1,2,3,4,5
3 Antik Roma Dönemi'nde Sanat ve Tasarım Kleiner, F., et al. Ch 10 1,2,3,4,5
4 Bizans Dönemi Sanat, Zanaat ve Tasarımı Kleiner, F., et al. Ch 12 1,2,3,4,5
5 Osmanlı Klasik Dönemi ve sonrasında Sanat, Zanaat ve Tasarım ek metin 1,2,3,4,5
6 Geç Rönesans ve Manyerizm Kleiner, F., et al. Ch 22 1,2,3,4,5
7 İtalyan Barok Dönemi'nde Sanat, Zanaat ve Tasarım Kleiner, F., et al. Ch 24 1,2,3,4,5
8 1. Proje sunumları 5
9 Japon Sanatı (1336 sonrası) Kleiner, F., et al. Ch 28 1,2,3,4,5
10 Hollanda Baroku Dönemi'nde Sanat, Zanaat ve Tasarım Kleiner, F., et al. Ch 25 1,2,3,4,5
11 18. Yy. Avrupa'da sanat, zanaat ve tasarım Kleiner, F., et al. Ch 29 1,2,3,4,5
12 19. Yy. Avrupa'da sanat, zanaat ve tasarım Kleiner, F., et al. Ch 30 1,2,3,4,5
13 19. Yy. İstanbulunda sanat, zanaat ve tasarım ek metin 1,2,3,4,5
14 2. Proje sunumları 5


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kleiner, F., Maniye, C. Gardner’s Art Through the Ages: the Western Perspective, V2. Wadsworth Publishing, 2007 .


DİĞER KAYNAKLAR

1. ARTstor (to be accesses through Kadir Has Library Databases) 2. Heilbrunn Timeline of Art History https://www.metmuseum.org/toah/ 3. Museum of Modern Art Collections https://www.moma.org/collection/ 4. Victoria and Albert Museum of Art and Design https://www.vam.ac.uk/info/explore-the-va-online 5. Smart Art History https://smarthistory.org/ 6. Smart Art History Visual Archives https://www.flickr.com/photos/profzucker/albums


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 10
Final Sınavı 1 30
Proje Raporları 2 30
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 1 10
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14848
Proje21122
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11515
Proje Raporlarının Sunumu21020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5