DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarım Yöntem ve Süreçleri IND 204 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Ders, öğrencilerin tasarım prensipleri ve süreçleri hakkında bilgi edinerek tasarım problemlerinin çözümünde kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler profesyonel endüstriyel tasarımın toplumsal, bireysel ve ekonomik faktörleri bağlamlarında iş ve günlük yaşamı nasıl etkiledikleri üzerine anlayış kazanacaklardır. Ders kapsamında yaratıcılık ve analitik beceriler kazanılırken, tasarımın farklı alanlarda ve disiplinlerle nasıl etkileşim içinde olduğunu öğrenilecektir. Basitten komplekse tüm tasarım problemlerini analiz etmeyi, farklı tasarım aşamalarında anahtar prensip ve yöntemleri uygulma becerisi kazardırmak amaçlanmaktadır. Tasarım teorisini ve yaratıcı düşünceyi kullanarak farklı sektörlerde tasarım kararları alma becerisi ve tasarım nosyonu üzerine anlayış kazanmalarını için destekleneceklerdir
Dersin İçeriği: Bu ders tasarım sürecinin araştırma, kavram geliştirme, senaryo geliştirme, düşündüklerini uygun yöntemlerle ifade etme gibi aşamalarını, farklı temalar ve tasarım uygumaları üzerinden irdelemeyi ve öğrencilerin tasarım sürecine hakim olabilme ve ekip içerisinde çalışma yetisini içerir. Tasarım aşamasında yararlanılan kuram ve metotlar çerçevesinde, öğrencilere tasarım sürecinin işleyişi, tasarım problemlerinin tanımlanması, tasarım araştırmaları, toplanan bilginin tasarım çözümlerine dönüştürülmesi, farklı tasarlama metotları ile problem çözme becerisinin öğretilmesini içermektedir. Ders tasarımcı düşünüş hakkındaki teorik altyapıyı destekleyen okuma malzemelerini içerir. Endüstriyel organizasyonların her seviyesinde tasarım süreci sınıf içi tartışmalarla ve canlandırma uygulamaları ile ele alınmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yaratıcı bir sürecin planma aşamasında tasarım prensiplerini kullanırlar,
  • 2- Etkin bir tasarım için tasarım görevini tanımlar ve değerlendirir,
  • 3- Tasarım görevi kapsamında yaratıcı fikirler geliştirir.
  • 4- Bir tasarım uzmanlığında tasarımın rölünü anlar
  • 5- Tasarımla ilişkili problemin çözümünde kullanabilecekleri birçok metot ve yaratıcı yaklaşımları kullanır,
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - Slide sunumlarla anlatımlar, supported by slides - Sınıf içi tartışmalar ve Soru&Cevap - Tasarım uygulmaları ve öğrenci çalışmaları - Film gösterimleri - Ara dönem sınavı için araştırma raporu. - Açık kaynak final sınavı Öğrenciler ders süresince çalışmaları tamamlamak zorundadırlar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Dersi
2 Tasarım ve Ürün Geliştirme Süreci
3 Tasarım Problemini Anlamak
4 Tasarımcı Düşünüş ve Tasarım Bilişi
5 Tasarım Problemini Yapılandırmak; Kavramsal Ürün Tasarımı
6 Tasarım Fazları: Tasarım Görevinin Tanımlanması
7 Tasarım Fazları: Yeni Tasarım Fikirleri
8 Tasarım Fazları: Ürün Özelliklerini Değerlendirme
9 Tasarım Fazları: Tasarım Geliştirme
10 Tasarım Fazları: Karar ve Seçim
11 Tasarı Bilgisi; Tasarım için Araştırma
12 Tasarım Proje Yönetimi & Tasarımda Ekip Çalışması
13 Farklı Tasarım Yaklaşımlarının Metodik Çerçeveleri
14 Duygusal Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi Metotları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Lidwell, W., Holden, K., & Butler, J. (2010). Universal Principles of Design: 125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach Through Design. Beverly, MA.: Rockport Publishers.Kelley
Cross, Nigel, 2007, Designerly ways of knowing, Birkha.
Higgins, J. 101 Creative Problem Solving Techniques. Florida, New Management Publishing Company, 1994.
Blessing, Lu.T. M., Chakrabarti A., 2009, DRM, a design research methodology, London : Springer


DİĞER KAYNAKLAR

Simonsen, J., Bærenholdt J. O., Büscher, M., Scheuer, J. D., 2010, Design Research: Synergies from Interdisciplinary Perspectives


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 5
Ödev 3 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Uygulama3515
Ödev3618
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):101


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5